"צים" משתתפת בפרויקט מעורבות חברתית של ה"חברה לישראל"

"צים" החליטה להמשיך את מעורבותה החברתית והקהילתית ולהפנות גם בחג הפסח הקרוב, את המשאבים שנועדו לחלוקת שי ללקוחות, לטובת המשך פרויקט המעורבות החברתית, עם דגש על סיוע לילדים במצוקה


00:00 ,01.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יורם זבה, מנכ"ל צים : "אנו בצים משוכנעים כי גם בעת הזאת לקוחותינו יקבלו בהבנה וברצון את החלטתנו לסייע ולו במעט, לאותו ציבור שעדיין נתון בקשיים אמיתיים"
 
חברת "צים" החליטה, כחלק ממדיניות החברה, להמשיך גם השנה את מעורבותה החברתית והקהילתית, ולאחר מחשבה מעמיקה הוחלט להפנות, גם בחג הפסח הקרוב, את המשאבים שנועדו לחלוקת שי ללקוחות החברה, לטובת המשך פרויקט המעורבות החברתית, עם דגש על סיוע לילדים במצוקה. זו השנה השנייה ברציפות ש"צים" משתתפת בפרוייקט למעורבות חברתית.

פעולה זו מתקיימת במסגרת פרויקט מעורבות חברתית של ה"חברה לישראל", בו מעורבות כל חברות הקבוצה, ובכללן "צים". במסגרת הפרוייקט, הפעילות החברתית מתבצעת באזור הצפון, בשיתוף עם חברת עופר ספנות (שאינה חלק מהחברה לישראל) ועם ביה"ס לחובלים של חיל הים. הפעילות כוללת אימוץ 4 מועדוניות באזור. "צים" ועופר ספנות, מסייעים ברכישת מחשבים, ילקוטים לכתה א' ובמימון פעילויות רווחה נוספות.

המועדונית הנה הגוף המטפל ב- 15-12 ילדים, בגילאי כיתות א', ב', אשר הטיפול בהם "נופל בין הכיסאות" של משרד החינוך, משרד הרווחה והעיריות, ואשר זקוקים לסיוע ועזרה. הילדים באים למועדונית לאחר שעות הלימוד ושם הם מקבלים ארוחה חמה ועזרה בפעולות העשרה, חוגים וכו'. בנוסף, מוזמנים הילדים לאירועים, לסיורים במוסדות כמו מוזיאון המדע, קאנטרי קלאב וכד', כמו גם לטכסי הסיום של קורס חובלים. במסגרת פעולות העשרה מטופלים הילדים במישור של הבנת הנקרא, קשיי קריאה וכתיבה וחשיבה. פעילות זו מתבצעת בשיתוף עם תלמידי הסמינר גורדון ועם מפקחת מטעם משרד החינוך.

נמסר כי "צים" נוטלת חלק בפעילות החברתית לא רק באמצעות הפניית תקציבים, אלא גם על ידי עבודות התנדבות של חבריה בסיועו של איציק יוחנן, מנהל משאבי אנוש, כך ש- 2 אגפים אימצו 2 מועדוניות: אגף תכנון ופיתוח "אימץ" את מועדונית תל עמל בנוה שאנן, ואגף ניהול הציוד פועל במועדונית שער העליה. עובדי "צים" פעילים, על בסיס התנדבותי, אחרי שעות העבודה במועדוניות לילדים במצוקה במרחב חיפה, בתחומי סיוע בלימודים, העשרה וייזום פעילויות לרווחת הילדים. מועדונית שי עגנון בקרית אליעזר אומצה ע"י חיל הים וביה"ס לחובלים, השולחים 5 מהחניכים שלהם לטיפול בילדים. פירוט התקציב המיועד לפרוייקט המעורבות החברתית של חברת "צים" יידון ב-18 באפריל הקרוב.

ד"ר יורם זבה, מנכ"ל חברת "צים" התייחס לפרוייקט ואמר כי "חרף העובדה שאנו חשים בסימנים של יציאה מהמיתון וראשיתה של צמיחה מחודשת, עדיין עולו הכבד של המצב בכלכלי והחברתי מוטל על רבים מאוד, השייכים לשכבות החלשות בארץ. אנו בצים משוכנעים כי גם בעת הזאת לקוחותינו יקבלו בהבנה וברצון את החלטתנו לסייע ולו במעט, לאותו ציבור שעדיין נתון בקשיים אמיתיים".