צים מצטיידת באניית ה- 10,000 TEU הראשונה

צים קיבלה היום לידיה את ה"מגה" אניה Zim Djibouti– האניה הגדולה ביותר בצי האניות של החברה. האניה כפולה בגודלה מאונית-הדגל הנוכחית של צים. עידן עופר: עם תום המשבר עלינו להיות ערוכים עם צי אוניות מתאים כדי לענות על דרישות השוק העולמי


00:00 ,23.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

צים קיבלה היום לידיה את ה"מגה" אניה Zim Djibouti– האניה הגדולה ביותר בצי האניות של החברה. האניה כפולה בגודלה מאונית-הדגל הנוכחית של צים. עידן עופר, יו"ר צים: "עם תום המשבר עלינו להיות ערוכים עם צי אוניות מתאים כדי לענות על דרישות השוק העולמי"
 
חברת הספנות צים קיבלה היום לרשותה את אניית הענק Zim Djiboutiבקיבולת 10,000 TEU. האניה היא הגדולה ביותר בצי האניות של צים - כפולה בגודלה מאונית-הדגל הנוכחית של צים. ה- Zim Djiboutiהינה האניה השניה שמצטרפת לצי האניות של צים מבין 12 אוניות ענק החדשות (Mega Vessels) שהוזמנו ושיתווספו בחודשים הקרובים.
 
עידן עופר, יו"ר צים, התייחס לנושא ההצטיידות ואמר בשבוע שעבר: "העולם הכלכלי משתנה ושוק הספנות בפרט, ועם תום המשבר עלינו להיות ערוכים עם צי אוניות מתאים כדי לענות על דרישות השוק העולמי".
 
האניה Zim Djiboutiמצטרפת לצי של צים שבוע לאחר קבלת האניה Zim Los Angelesבקיבולת 8400 TEU. שתי האוניות יפעלו בקווים בהם קיים שיתוף פעולה עם "הברית הגדולה" (Grand Alliance), בשרות PNX - Pacific Northwest Service– בין מזרח אסיה לחוף המערבי של ארה"ב וקנדה.
 
רפי דניאלי, מנכ"ל צים, אמר בשבוע שעבר כי האוניות החדשות מהוות פריצת דרך בצי של החברה. דניאלי הוסיף: "הן גדולות באופן ניכר מהאוניות האחרות שבבעלותנו, ולפיכך מסוגלות להוביל יותר מכולות ביעילות גדולה יותר באופן משמעותי. קבלת האוניות תהווה תשתית למיצובה של צים כחברה מובילה בשנים הבאות".
 
דניאלי ציין: "יש לנו שותפות איתנה עם ה- Grand Alliance. כניסת שתי האוניות החדשות לשירות תהיה הסכם שיתוף הפעולה השמיני עמם," אמר רפי דניאלי. "השותפות עם הGA  התאפשרה על בסיס תכנית ההצטיידות של החברה, ומהווה נדבך אסטרטגי בתוכנית הייצוב וההבראה של החברה". 

האניה נבנתה במספנות Hyundai-Samho בדרום קוריאה.
 
להלן פרטים נוספים על האניה:
 
Zim Djibouti
יכולת הובלה: 10,062 TEU
משקל Deadweight: כ- 116,440טון
כמות הברזל בבניית האוניה: 37,900  טון
יכולת הובלת מכולות קירור: 800 מכולות 40 רגל (600 על הסיפון ו-200 במחסנים)
מהירות: 25.8 קשר