צים ומשרד התחבורה חנכו את הסימולטור הימי המתקדם בארץ

הסימולטור הימי, הינו גשר אוניה המדמה וממחיש לקציני הים מזג אוויר, תנועה והפעלת גשר פיקוד באונייה. מטרת הסימולטור להכשיר את קציני הסוחר הישראליים לשרת על גבי אוניות מתקדמות


00:00 ,18.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הסימולטור הימי, הינו גשר אוניה המדמה וממחיש לקציני הים מזג אוויר, תנועה והפעלת גשר פיקוד באונייה. מטרת הסימולטור להכשיר את קציני הסוחר הישראליים לשרת על גבי אוניות מתקדמות
 
ביום חמישי בצהריים נחנך בטקס רשמי הסימולטור הימי במכון להכשרה ימית בעכו. בטקס, אשר משך אליו עשרות מוזמנים מהקהילה הימית, בכירים מחברת צים ומשרד התחבורה, הושק הסימולטור הימי המתקדם מסוגו בישראל בפרויקט משותף לחברת צים ולמשרד התחבורה. יש לציין כי המכון להכשרה ימית מופעל על ידי משרד התחבורה וחברות הספנות.
 
הסימולטור הימי, הינו גשר אוניה המדמה וממחיש לקציני הים מזג אוויר, תנועה והפעלת גשר פיקוד באונייה.
מחברת צים נמסר כי החברה משקיעה בשדרוג צי הסוחר שלה, ובכדי לעודד גיוס של קציני ים ישראליים נרכש הסימולטור.
 
אודי אנג'ל, מנכ"ל עופר ספנות, נכח בטקס וסיפר כי לאחר מאבקים רבים שנמשכו זמן רב השכילו הצדדים לשתף פעולה במה שנראה כפרוייקט שעתיד להיטיב עם עתיד הספנות ישראלית – הכשרת קציני סוחר ישראליים אשר ישרתו על גבי צי אוניות צים המתחדש.
 
"לקח לנו הרבה שנים של מאבקים ומלחמות בשביל שנהיה כולנו 'מיושרי קו' עם הרעיון שצריך לעשות הכשרה של קצינים ישראליים בצי הישראלי". אנג'ל ציין כי גם משרד התחבורה, גם אנשי האיגודים וגם חברות הספנות התעשתו והגיעו למסקנה כי אם לא נלך כולנו ביחד על אותו ציר ועל אותה מטרה – כנראה שכל אחד מאיתנו יגיע למקום אחר. אני שמח – זה מרגש אותי לעמוד פה היום".
 
אנג'ל הוסיף כי בזאת לא תמה המלאכה ויש לדאוג לכך שקציני צי יגיעו למכון להכשרה ימית וימשיכו להתפתח בדרכם המקצועית אשר משלבת לעיתים גם תפקידי ניהול ולא רק שירות על גבי אוניות הצי. "אני מאחל שבשנים הבאות יביאו לפה הרבה קצינים וידאגו לשמור אותם בצי הסוחר הישראלי", הוסיף אנג'ל.
 
אריה רונה, מנהל רשות הספנות במשרד התחבורה, ציין כי הצדדים השותפים לפרויקט מצאו, למזלם, את דרך הביניים, בה הממשלה, האיגודים ובעלי האוניות, יכולים לחיות ביחד. "זאת דרך חיים משותפת שבה אם אחד מהצדדים לא ימלא בה את חלקו הספנות יכולה לעבור ממדינת ישראל לחוץ לארץ בשיחת טלפון אחת תוך 12 שעות.
 
לדברי סער דותן, סמנכ"ל משאבי אנוש וראש מינהל ניהול אוניות בצים, הסימולטור, שהוא המתקדמים בעולם, מסוגל לדמות מצבי מזג אוויר שונים וגדלי אוניה שונים אמור לסייע בהכשרת דור העתיד של ימאי ישראל. "כחלק מנושא ההכשרה של הימאים הישראליים, להפעלת האוניות החדשות והמודרניות קיבלנו החלטה אסטרטגית לקנות סימולטור – אחד המודרניים כיום בעולם", ציין דותן.