צים: דירוג האג"ח ירד בחמש דרגות

חברת הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג סדרות האג"ח א', ב' וג' מ-A/Negative ל-BB+/Negative. צים הודיעה לאחרונה כי היא זקוקה לאשראי של 1.375 מיליארד דולר למימון התחייבויות לרכישת אוניות


00:00 ,19.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג סדרות האג"ח א', ב' וג' מ-A/Negative ל-BB+/Negative. צים הודיעה לאחרונה כי היא זקוקה לאשראי של 1.375 מיליארד דולר למימון התחייבויות לרכישת אוניות
 
חברת S&Pמעלות העבירה אתמול לידי חברת צים הודעה בדבר הורדת דירוג אגרות חוב מסדרות א' ב' וג' שהונפקו על ידי צים מ-A/Negative ל-BB+/Negative  - הורדה של חמש דרגות.
 
נציין כי בשבוע שעבר הורידה S&P מעלות את דירוג האשראי של החברה לישראל ל-"AA" וזאת על רקע עלייה בסיכון החברה בשל הורדת הדירוג בחברת הבת בז"ן ועלייה בסיכון של צים. בחברת מעלות העריכו כי קיימת סבירות לכך שהחברה לישראל תידרש לתמוך בצים בסכום גבוה משמעותית מהסכום של 150 מיליון דולר במהלך 2009 עליו התחייב דירקטוריון החברה.
 
נזכיר כי בתחילת החודש הודיעה צים על שורה של צעדים בהם נוקטת על מנת להתמודד עם השינויים במצב השוק, בהם שינוי תוכניתה האסטרטגית להגדלת צי האוניות שלה, הקטנת פעילות בשווקים מסוימים, החזרת אוניות חכורות, בחינת כדאיות יציאה מהשקעות בנושאים הנלווים לספנות הקווית וכן צמצום הוצאות מינהל בהם פיטורי עובדים. החברה אף הודיעה כי עד כה הועמדו 16 אוניות שקיבולת הובלתן מהווה 20.5% מסך קיבולת ההובלה של החברה. ועל פי הערכתה שיעור זה יעלה במהלך שנת 2009.
 
צים דיווחה בנוסף כי ההיקף הכספי המצטבר של האשראי הנדרש לה למימון רכישת האוניות שהוזמנו מסתכם בסך של 1.375 מיליארד דולר, וכי בכוונתה לנהל מגעים עם המספנות ועם הבנקים בנוגע לצמצום ההזמנות וקבלת אשראי.
 
דירוג איגרות חוב הוא תהליך המתבצע על ידי חברות דירוג, ומטרתו העיקרית היא הערכת הסבירות של קבלת הקרן והריבית של איגרת החוב.  משמעות הדירוג היא הערכת הסיכון שבקנייה או החזקה של איגרת החוב, ובעיקר הערכה של סבירות קבלת הקרן והריבית בגינה במועדים הקבועים מראש. הדירוג מתבצע על סמך הערכה אנליטית של החברה והוא נעשה לפי בחינת פרמטרים המשתייכים לשתי קטגוריות: סיכון עסקי וסיכון פיננסי. הדירוג נע בין AAA הנחשב לגבוה ביותר ובין דירוג Dאשר משמעותו היא כי החברה המנפיקה לא פרעה את התשלומים בגין האיגרת.