"צים אסיה" היא שפגעה בספינת הדייג היפנית

עפ"י פרסומים בעתונות זרה, משמר החופים היפני סיים את חקירת התאונה הימית שגרמה למותם של שבעה דייגים יפניים ועפ"י ממצאי החקירה, האניה "צים אסיה" היא זו שפגעה בספינת הדייג Shinsei Maru No. 3 ביום רביעי שעבר


00:00 ,03.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

משמר החופים היפני סיים את חקירת התאונה הימית שגרמה למותם של שבעה דייגים יפניים ועפ"י ממצאי החקירה, האניה "צים אסיה" היא זו שפגעה בספינת הדייג Shinsei Maru No. 3 ביום רביעי שעבר.
 
עוד נודע ששאריות הצבע שנמצאו על ספינת הדייג תואמות לצבעה של האניה "צים אסיה" שעוגנת כעת בנמל פוסן.
 
דובר חברת צים, רן רהב, אמר הבוקר כי צוות צים אסיה שיתף פעולה עם השלטונות הקוריאנים כאשר אלה אספו  דוגמאות צבע מגוף האוניה". "איננו יכולים – ואיננו מוכנים – להעלות ספקולציות לגבי אפשרות מעורבותה של צים אסיה בתאונה טראגית זו", הוסיף מר רהב
 
בינתיים, נקטה צים ביוזמה ומנהלת בדיקה פנימית מלאה משלה. יו"ר אזור אסיה והפסיפיק של צים, רב חובל יגאל דפני, נשלח לאוניה כדי לתשאל את הצוות, וקבוצה בכירה של נציגי החברה נשלחת ליפאן על מנת להיות בקשר עם משמר החופים היפאני.
 
"חברת צים תקבע במדוייק מה אירע ואם אומנם האוניה צים אסיה היתה מעורבת בתאונה הטראגית. בהקשר זה נמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות הרלבנטיות. אם יימצא שצים אסיה היתה מעורבת בתאונה מצערת זו, חברת צים תקבל, כמובן, את האחריות על עצמה ", סיכם רהב.