צים : אושרה בנייתן של ארבע אניות מכולה חדשות

לעתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי מועצת המנהלים של חברת צים אישרה את שלב 2 בתכנית החברה להצטיידות באניות חדשות. על פי התכנית, אושרה בניתן של ארבע אניות מכולה בעלות קיבולת של 5000 TEU, והן תתווספנה לששת האניות שכבר הוזמנו בשנה שעברה ושנבנות במספנות Hyundai.


00:00 ,29.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
לעתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי יו"ר מועצת המנהלים של חברת "צים" מר אודי אנג'ל ומנכ"ל החברה ד"ר יורם זבה הודיעו היום כי מועצת המנהלים של צים  אישרה את שלב ב' של תוכנית ההצטיידות. תוכנית ההצטיידות בשלב ב' כרוכה בהשקעה של כ- 200 מיליון דולר, ומצטרפת להשקעה הקודמת של שלב א' בסכום של כ- 300 מליון דולר.
 
על פי התכנית, הוזמנה בנייתן של ארבע אניות מכולה בעלות קיבולת של 5000 TEU, והן תתווספנה לששת האניות שכבר הוזמנו בשנה שעברה ושנבנות במספנות Hyundai. ארבעת האניות החדשות תימסרנה במהלך שנת 2004.
   
ארבעת האניות החדשות, מסוג Panamax, הינן באורך של 271 מטר, והן תפלגנה במהירות מקסימלית של 24 קשר. בנייתן של אניות חדשות גדולות ומהירות יותר, היא חלק מהתכנית ההתרחבות האסטרטגית של חברת צים שמתוכננת להרחיב את האחיזה של החברה בסחר הבינלאומי ולספק מענה ראוי לצרכים ההולכים וגדלים של לקוחות החברה.
 
האניות החדשות תחלפנה אניות קטנות יותר בעלות כושר העמסה של 3400 TEU, המשרתות כיום את קו ה- ZCS (Zim Conatiner Service) ושמפליגות במהירות של 21 קשר. האניות שתוחלפנה בקו ה- ZCS יחלו לשרת את  קו ה- AMP - Asia Med Pacific, ובכך ישודרגו השרותים בשני הקווים יחדיו. בכל המהלך לא צפויה להימכר שום אנייה.
 
מתוך ארבע האניות החדשות, אחת תהיה בבעלות צים, שתיים בבעלות קבוצת האחים עופר, ואחת בבעלות חברת קוסטמרה היוונית. כולן תופעלנה בשירותי צים.
 
כפי שפורסם בהודעה לעתונות מלפני מספר ימים, מספנת "יונדאי" בקוריאה מסרה את האנייה השלישית Zim California השייכת לשלב א'. האניה הושקה ע"י גב' וזירני, רעייתו של מר טארו וזירני, הסוכן והשותף הותיק של "צים"  בהודו. באותו מעמד הושקה גם האניה הרביעית בסדרה – Zim Virginia. הגב' המשיקה, גב' טובה סגול רעייתו של מר סמי סגול, הבעלים של חברת "כתר פלסטיק", אחד הלקוחות הגדולים של החברה.