צוות תכנון משותף לעיריית חיפה ולרשות הנמלים יעסוק בפתיחת מערב נמל חיפה לציבור

עיריית חיפה ורשות הנמלים יקימו צוות תכנון משותף לפתיחת מערב נמל חיפה לציבור הרחב ולפיתוח משותף של אזור הממשק שבין המושבה הגרמנית, שכונת חיפה אל-עתיקה והנמל. כך סוכם בפגישת עבודה שהתקיימה ברשות הנמלים, בהשתתפות יונה יהב, ראש העיר חיפה, גד יעקבי, יו"ר מועצת


00:00 ,14.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
עיריית חיפה ורשות הנמלים יקימו צוות תכנון משותף לפתיחת מערב נמל חיפה לציבור הרחב ולפיתוח משותף של אזור הממשק שבין המושבה הגרמנית, שכונת חיפה אל-עתיקה והנמל. כך סוכם בפגישת עבודה שהתקיימה ברשות הנמלים, בהשתתפות יונה יהב, ראש העיר חיפה, גד יעקבי, יו"ר מועצת רשות הנמלים ועמוס רון, מנכ"ל הרשות.

בפגישה נדונו שורה של נושאים ובכלל זה פתיחת רציף נוסף בנמל הקישון- קישון מזרח- אשר ישמש למטען כללי ולתפזורת. פתיחת הרציף החדש, המתוכננת לסוף שנת2004 תאפשר פינוי הדרגתי של אזור מערב הנמל, לקראת פתיחתו לציבור הרחב. במסגרת זו נדון גם הצורך לשנות את מיקומו של בית הספר העירוני להכשרה ימית הממוקם בקרבה לרציף החדש שיוקם בנמל הקישון, תוך העלאת חלופות שונות לאפשרות מיקומו של בית הספר בעתיד.

עיריית חיפה מבקשת לזרז הטיפול בפינוי בריכות הבוצה הממוקמות באזור נחל הקישון. פינוי הבריכות יעשה באמצעות רשות נחל הקישון, תוך סיוע ושיתוף פעולה של רשות הנמלים והמפעלים באזור. בפגישה נמסר כי רשות הנמלים בוחנת טכנולוגיות המתאימות לסילוק ולטיפול בבוצה הרעילה.

מנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון, עמד על הצורך של הנמל בהרחבת השטחים היבשתיים בעורף הנמל וזאת על מנת ליצור רצף תפעולי בין אזורי הנמל השונים. צוות התכנון המשותף יעסוק גם בנושא זה.
צוות תכנון משותף לעיריית חיפה ולרשות הנמלים יעסוק בפתיחת מערב נמל חיפה לציבור
ראש העיר, יונה יהב, עמד על חשיבותו של נמל כמקור תעסוקה ועל כן אמר "עיריית חיפה תעשה ככל שביכולתה לעזור לרשות הנמלים בפיתוחו ושגשוגו של הנמל תוך השקעת מאמצים וכספים בחיבורו של הנמל לעיר, במיוחד במושבה הגרמנית".