צ'יינה שיפינג תפקוד את נמל אשדוד; בוחנת הקמת HUB באחד הנמלים

בכוונת צ'יינה שיפינג לפקוד את נמל אשדוד במסגרת שירות ה- AMAX שהושק לאחרונה, בנוסף לפקידה בנמל חיפה, ולהציע לראשונה פקידה ישירה באשדוד ביבוא מנמלי סין והמזרח הרחוק ואילו ביצוא, שירות ישיר מאשדוד לנמלי ארה"ב;צ'יינה שיפינג מתכוונת לבחון את יעילות שני הנמלים


00:00 ,20.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בכוונת צ'יינה שיפינג לפקוד את נמל אשדוד במסגרת שירות ה- AMAX שהושק לאחרונה, בנוסף לפקידה בנמל חיפה, ולהציע לראשונה פקידה ישירה באשדוד ביבוא מנמלי סין והמזרח הרחוק ואילו ביצוא, שירות ישיר מאשדוד לנמלי ארה"ב; צ'יינה שיפינג מתכוונת לבחון את יעילות שני הנמלים לקראת החלטה על הקמת HUB בחיפה או אשדוד
 
אלו שהעריכו שחברת China Shipping, שהשיקה לאחרונה את שירות ה- AMAX בין נמלי המזרח הרחוק וסין אל ישראל ומשם לנמלי הטירני ונמל ארה"ב, תסתפק בישראל בפקידת נמל חיפה בלבד, התבדה. החברה הסינית רואה את האטרקטיביות הרבה הטמונה בשוק הישראלי ובנמלי ישראל וכחלק מהמגמה של החודשים האחרונים שבמהלכם היא הכניסה את ישראל לסבב הפקידות הישיר שלה ובנוסף לכוונתה לפתוח סוכנות מקומית משותפת, עד סוף השנה, מתכוונת החברה להוסיף פקידה ישירה גם באשדוד.
 
אתמול בגנואה שבאיטליה נפגשו יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד- איריס שטרק ושוקי סגיס מנכ"ל חברת הנמל, עם Zhu Jinze- המנהל האזורי של China Shipping ועם איציק קון- מנכ"ל חברת אינטרמריטיים נציגת החברה בישראל. בפגישה סוכמו פרטים בכל הנוגע להוספת נמל אשדוד לסבב הפקידה ולפקוד ישירות את אשדוד בפקידה שבועית קבועה.
 
לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, משמעות ההחלטה היא שיפתח לראשונה קו סחר ימי ישיר בין נמלי המזרח הרחוק ובין נמל אשדוד ולארה"ב, באופן שיאפשר לקצר באופן משמעותי את זמני ההגעה של מטענים וסחורות לישראל וממנה.  לדברי שטרק, עגינת אוניות ענק בנמל אשדוד תאפשר בעתיד להפוך את נמל אשדוד גם לנמל שיטעון, המשרת את האגן המזרחי של הים התיכון ואת נמלי האזור.
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "מדובר בצעד משמעותי המהווה ביטוי נוסף לחשיבות של הקמת נמל היובל ותרומתו להרחבת הפעילות בנמל אשדוד. זהו שלב נוסף בהכרה הצוברת תאוצה בקהילת הספנות העולמית בנמל היובל, באשדוד ,כנמל החשוב כיום בישראל.מדובר בשיפור משמעותי נוסף בשירות שתציע חברת הנמל ללקוחותיה. חברת נמל אשדוד וצ'יינה שיפינג סיכמו כי יבחנו בעתיד אפשרות לחלונות עגינה וזאת בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים ממשרד התחבורה.  
 
הפקידה בנמל אשדוד מהווה נקודת ציון חשובה ליבואנים ויצואנים. שכן, לראשונה תציע צ'יינה שיפינג, באמצעות נציגתה בישראל חברת אינטרמריטיים, שירות ישיר שבועי קבוע מנמלי סין והמזרח הרחוק אל נמל אשדוד וביצוא, שירות שבועי ישיר מנמל אשדוד לנמלי ארה"ב. נכון להיום מציעות חברות הספנות השונות מגוון שרותים מנמלי המזרח הרחוק ושרותים אל נמלי ארה"ב, חלקם ישירים וחלקם בשטעון, אך השרותים הישירים פוקדים ישירות את נמל חיפה בלבד.
 
אולי אחד הסממנים המרכזיים לתחילת התחרות בין נמלי חיפה ואשדוד היא העובדה שבכוונת צ'יינה שיפינג לבחון, כבר בתקופה הקרובה, את רמות היעילות והתפוקה בנמלי אשדוד וחיפה, לקראת החלטה עתידית לפתיחת נמל HUB באחד משני הנמלים.