צ'איינה שיפינג: סיום השירות בקו AMAX

ענקית הספנות הסינית תפסיק, לפי שעה, לפקוד ישירות את נמלי ישראל באמצעות הקו הגלובלי AMAX. הסיבה: העומסים וההמתנות הקשים בנמלי ישראל שמנעו עמידה בלוחות הזמנים. ישראל היא השוק השני בחשיבותו של צ'איינה שיפינג בים התיכון ועל כן ניתן לצפות להתפתחויות בקרוב


00:00 ,01.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית הספנות הסינית תפסיק, לפי שעה, לפקוד ישירות את נמלי ישראל באמצעות הקו הגלובלי AMAX. הסיבה: העומסים וההמתנות הקשים בנמלי ישראל שמנעו עמידה בלוחות הזמנים. ישראל היא השוק השני בחשיבותו של צ'איינה שיפינג בים התיכון ועל כן ניתן לצפות להתפתחויות בקרוב
 
כשנתיים לאחר שענקית הספנות הסינית צ'איינה שיפינג השיקה את שירות AMAX- קו סובב עולם שבועי ישיר המקשר את נמלי המזרח הרחוק, דרך נמל חיפה לנמלי הטירני ולנמלי צפון אמריקה, הודיעה החברה, לקראת סוף השבוע, לקהל הלקוחות בישראל על הפסקת השירות.
 
שירות AMAX הפעיל תשע אניות מכולה חדישות ומהירות בנות 4200 TEU והציע, בשיא פעילותו, פקידה ישירה בנמלי חיפה ואשדוד. סיום השירות מהווה ללא ספק נורת אזהרה חמורה לקברניטי המשק. שכן, בחברה הסינית האמינו בנמלי ישראל ולכן גם הוחלט בשעתו לפקוד את ישראל במסגרת קו גלובלי חוצה עולם – שירות AMAX ולא באמצעות אניות הזנה. אבל, במהלך השנה שחלפה, החל ממלחמת לבנון ודרך העומסים וההמתנות הקשים בנמלי ישראל, נאלצה החברה הסינית להמודד עם הפסדים כבדים שנבעו מהמתנות בנמלי ישראל ומפגיעה קשה בלוח הזמנים.
 
ההחלטה של צ'איינה שיפינג לסיים, לפי שעה, את הפקידות הישירות בנמלי ישראל באמצעות קוים גלובליים מהווה, לדעת רבים, פגיעה קשה במוניטין של ישראל כמדינה בעלת שוק דינמי ותחרותי וכמובן באמון של המובילים הימיים הגלובליים בנמלי ישראל.
 
כאמור, החל מתאריך מהיום (1 יולי 2007) יופסק קו ה- AMAX (אוניה אחרונה CSCL MELBOURNE 017W). יחד עם זאת, סוכנות צ'איינה שיפינג ישראל תמשיך להציע הפלגות ישירות ושבועיות בין המזרח הרחוק וישראל באמצעות קו AMP של צים ובין ישראל וצפון אמריקה באמצעות קו ZCS, זאת הודות להסכם בין החברות צ'איינה שיפינג וצים על חכירת קיבולת בקוים אלו. יתרה מכך, באמצעות קוים אלו ותוך שימוש בנמלי השטעון של צ'איינה שיפינג במזרח הרחוק, מציעה הסוכנות הישראלית שירותים אטרקטיביים למגוון יעדים רחב.
 
יש לציין שהחברה הסינית עודנה רואה פוטנציאל גדול בשוק הישראלי וכעדות לכך רכשה החברה, בנובמבר 2005, את מירב האחזקות בסוכנות הישראלית אינטרמריטיים ומאז פועלת הנציגות הישראלית תחת השם צ'איינה שיפינג (ישראל) בע"מ.
 
יתרה מכך, ניתן להניח שצ'איינה שיפינג לא תוותר על נתח השוק העצום שסוכניה הצליחו לגייס בשוק הישראלי, תוך זמן קצר יחסית. כתוצאה מהצלחה זו, ישראל מהווה עבור ענק הספנות הסיני את השוק השני בחשיבותו בים התיכון ועל כן ניתן לצפות להתפתחויות בקרוב.
 
חברת הספנות צ'יינה שיפינג ממוקמת כיום במקום השישי בדירוג המובילים הימיים הגדולים בעולם. לרשותה עומד צי של 134 אניות מכולה המציעות קיבולת כוללת של 400 אלף TEU. במהלך השנים הקרובות צפוייה החברה להצטייד ב- 29 אניות מכולה נוספות שיוסיפו לחברה קיבולת נוספת של 126 אלף TEU.