פרץ מחכה לעוזני

דודו פרץ מבקש להציג בפני עמוס עוזני מספר בעיות הנובעות, לטענתו, משרשרת הניהול בנמל חיפה, מתחת לעוזני, שאינה רואה עין בעין עם העובדים. יחד עם זאת, פרץ מרגיע וטוען שלא תהיה שבירת כלים והוא גם מציין: בפסח, כמו בפורים, נעבוד כרגיל


00:00 ,20.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

דודו פרץ מבקש להציג בפני עמוס עוזני מספר בעיות הנובעות, לטענתו, משרשרת הניהול בנמל חיפה, מתחת לעוזני, שאינה רואה עין בעין עם העובדים. יחד עם זאת, פרץ מרגיע וטוען שלא תהיה שבירת כלים והוא גם מציין: בפסח, כמו בפורים, נעבוד כרגיל
 
דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, ממתין לשובו של המנכ"ל עמוס עוזני מביקור עבודה בחו"ל בראש משלחת מהנמל. פרץ יבקש להיפגש עם עוזני על מנת למחות על מספר מחלוקות שיש לעובדים מול נציגי ההנהלה. לטענתו, הצוות שמנהל את הנמל מלבד עמוס עוזני, זוהר רובין (סמנכ"ל הנדסה) וחיים לנצ'ינסקי, שהם כולם יוצאי רשות הנמלים, מורכב מאנשים שלא ממש מבינים לעומק את עבודת הנמל ואת אופן ההתנהלות מול העובדים.
 
לדבריו, כתוצאה מכך יש התנגשות בהתנהלות היומיומית של ניהול הנמל. "יש הנחתה של החלטות, לא כתמול שלשום, וזה יוצר התנגשות. נכתבים נהלים חדשים מבלי להיוועץ בעובדים וזאת בניגות להסכמים הקיבוציים. הם רואים בנו, העובדים, גוף שבא לסחוט וזה לא נכון", אמר.
 
"אני יכול לשבח את עוזני בכל התחומים המקצועיים. אין לי בעיה עם עוזני ורואים קבלות לפעילות שלו לנמל. הוא מביא עבודה לנמל ופועל להרחבת השטחים הערפיים. יש בעיה בשרשרת הניהול שתחתיו. מדובר על מחלוקות שנוצרות בנוגע לנושאים שוליים שהיו יכולים להיסגר ברמת ראשי מחלקות ולא ברמה של סמנכ"לים", הוסיף פרץ.
 
"יש לנו, העובדים, המון כוונות טובות. אנו מציעים הצעות ייעול מתוך כוונה לתת שירות יותר טוב ללקוח. אבל לפעמים, בעיקר בגלל אגו, הרעיונות לא מתקבלים. גם לנו העובדים יש אחריות. אני, כאיש מקצוע, רואה שהעבודה לא תמיד מתנהלת בצורה נכונה ומבקש להתריע ולשפר תהליכים".
 
לטענת פרץ, כל הנושאים הללו עולים גם בישיבת הדירקטוריון אך לא כל כך מקשיבים לנציגי העובדים שם.
 
יחד עם זאת מבקש פרץ לשגר מסר של הרגעה לגבי העתיד לבוא: "כל שבירת כלים תשפיע על הלקוחות. אין לי שום כוונה לפגוע בהם. טובתם תמיד עומדת לנגד עיני".
 
פרץ שיגר מסר מרגיע נוסף: "נמל חיפה, בזכות עובדיו הנאמנים והאכפתיים, יעבוד במהלך כל החגים והחופשות באופן מלא, מבלי להבדיל בין חג דתי לחג שאינו דתי. אנו מכבדים את הדת ואת חגי ישראל אך אנו גם אוהבים את הנמל ומכבדים את הלקוחות. לראייה, כשהיתה מסיבת פורים לעובדי הנמל, ציבור הלקוחות לא חש בזה. כך היה גם במסיבת חנוכה או בנשף העובדים וכך יהיה גם בחג הפסח הקרב ובא".

מנמל חיפה נמסרה התגובה הבאה:

"אנו נמצאים בהידברות מתמדת עם ועדי העובדים וגם במקרה זה נשמע את הטענות וככל שהן צודקות ננקוט בפעולות הנדרשות ואת אלו שאינן מוצדקות נדחה.  חשוב לציין כי שיתוף הפעולה וההידברות עם העובדים,  הצעידה את נמל חיפה להישגיו בשנת 2005.  על העובדים להפנים שהמשך קידום נמל חיפה הוא אינטרס של כולנו".