פלר לקראת הנחת אבן הפינה לנמל הכרמל: יש תכניות ארוכות טווח ובינתיים אנו מאבדים את העיר

בישיבה עם מנכ"ל חנ"י עמוס רון וראש עיריית חיפה, יונה יהב, קרא פלר להקצות לנמל שטחים בחוף שמן, שהיום יש בו עזובה, לכלוך ומטרד לעיר.


00:00 ,07.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר חיפה עודד פלר קורא לזרז את ההליכים לפיתוח נמל חיפה ולהקצות לו שטחים הולמים כעורף תפעולי. בישיבה עם מנכ"ל חברת נמלי ישראל- עמוס רון וראש עיריית חיפה, יונה יהב, קרא פלר להקצות לנמל שטחים בחוף שמן, שהיום יש בו עזובה, לכלוך ומטרד לעיר.
 
"לחברת נמלי ישראל יש האמצעים לפיתוח ואין סיבה לעכב את הדברים. אנחנו, במגזר העסקי, אין לנו סבלנות. מדברים על הקמת צוותי בדיקה ותכניות ארוכות טווח ובינתיים אנחנו מאבדים את העיר. בחיפה הזמן פועל לרעתנו. בכל תכנית מוצעת בחיפה מוצאים מייד קשיים ומניעות, ובינתיים חיפה צוברת פיגור לעומת נמל אשדוד", אמר פלר.
 
מנכ"ל חנ"י עמוס רון אמר כי חיפה התבססה שנים רבות על נמל מיושן, עם רציף כמעט חסר עורף ועם עורף לוגיסטי מרוחק שכבר היום אינו עונה על הצרכים. לדבריו, יש לבנות תכנית אב משולבת של הנמל עם עורף לוגיסטי ועם מערכת חדשה של מסחר ותעשייה קלה. תכנית אב כזו תסדיר גם את מערך התחבורה בדרך טובה יותר, תוך שילוב מערך רכבתי ואולי אף אווירי, ע"י מימוש ההרחבה המתוכננת של שדה התעופה של חיפה.
 
"הסחר העולמי עומד להכפיל את עצמו בעשור הבא. המשמעות היא שנצטרך יותר שטחי אחסנה, ושערימות המכולות יהיו גבוהות יותר" אמר רון. לדבריו לא יהיה מנוס מייבוש הים כדי להשיג יותר שטחים, ויש לבדוק אם לייבש בקו החוף או לבדוק בדיקה רצינית הקמת אי מלאכותי לצורך זה.
 
בסוף חודש זה תונח אבן הפינה לנמל הכרמל, ההרחבה של נמל חיפה המקבילה לנמל היובל באשדוד. שלב א' בנמל הכרמל תכפיל את יכולת השינוע של נמל חיפה. חנ"י יצאה כבר במכרזים בינ"ל לפיתוח השלבים הבאים של הנמל שיכללו הארכת הנמל ורציפים חדשים. ראש עיריית חיפה יונה יהב הציע להקים ועדת היגוי עם הגופים הכלכליים בעיר, שתלווה את תכנון השלבים הבאים של הנמל.
 
"העבודה על השלבים הראשונים תתחיל בתוך שבוע מיום הנחת אבן הפינה", הבטיח עמוס רון.