פלר למנכ"ל רשות החברות הממשלתיות: להעביר הפרטת הנמלים לפסים מעשיים

זאת בשל התארגנות אנשי עסקים מחיפה והצפון במסגרת לשכת המסחר, במטרה להשקיע בגוף אשר ירכוש את נמל חיפה


00:00 ,20.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר בחיפה ציין שבמגזר העסקי מאמינים כי בניהול נכון ובהשקעות הולמות ולכן יכול נמל חיפה להיות לנמל המרכזי במזרח התיכון, ממנו ייצאו סחורות לכל מדינות האזור
 
נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, עודד פלר, פנה אל ד"ר אודי ניסן, מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, בבקשה  להעביר את הקדמת הפרטת הנמלים לפסים מעשיים, זאת בעקבות התארגנותה של קבוצת אנשי עסקים מחיפה והצפון במסגרת לשכת המסחר, במטרה להשקיע בגוף אשר ירכוש את נמל חיפה. יזמה זו באה במקביל ליזמה לרכישת נמל אשדוד ע"י גופים ציבוריים, המייצגים את המגזר העסקי.
 
בפנייתו אומר פלר כי כל גוף מקצועי שבדק את תוצאות הרפורמה שהונהגה בנמלים לפני קרוב לשלוש שנים, הגיע למסקנה כי רפורמה זו לא השיגה את יעדיה. "בנמלים אין שקט תעשייתי והתנהלותם רחוקה מהתנהלות עסקית מיטבית. השיבושים בנמלים גורמים למגזר העסקי, ולמשק כולו, לנזקים כבדים. גם גורמים ממשלתיים שונים כבר הודו בפומבי כי במצב עניינים זה, אין טעם להמתין עד 2010 לתחילת ההפרטה בנמלים, וודאי לא עד 2020 עד לסיום התהליך", ציין פלר.
 
נשיא לשכת המסחר בחיפה ציין שבמגזר העסקי מאמינים כי בניהול נכון ובהשקעות הולמות ולכן יכול נמל חיפה להיות לנמל המרכזי במזרח התיכון, ממנו ייצאו סחורות לכל מדינות האזור. "אנשי העסקים המעוניינים ברכישת הנמל מבקשים לקבל תמונת מצב עדכנית, מהי עמדת רשות החברות הממשלתיות לגבי הקדמת ההפרטה, מהן הערכות השווי, מה היקף המעורבות שתתאפשר למגזר הפרטי ומהם הצעדים שניתן לנקוט כדי לקדם את הפרטת הנמלים".
 
פלר קרא לזירוז ההליכים, מחשש שנמלים אחרים באזור יטלו את הבכורה וינצלו את חלון ההזדמנויות הקיים היום בסחר הבינלאומי, חלון הזדמנויות שישראל עלולה להחמיץ בשל המצב בנמלים.