פלר ליהב: זה הזמן להתגייס למען נמל חיפה

נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון קורא לראש עיריית חיפה להפעיל את קשריו עם ראש הממשלה. שרי האוצר והתחבורה אמורים להכריע בקרוב היכן תבוצע תוכנית השקעה רחבה בהיקף של 800 מיליון דולר


00:00 ,26.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון קורא לראש עיריית חיפה להפעיל את קשריו עם ראש הממשלה. שרי האוצר והתחבורה אמורים להכריע בקרוב היכן תבוצע תוכנית השקעה רחבה בהיקף של 800 מיליון דולר
 
נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון קורא לראש עיריית חיפה יונה יהב להיחלץ מיד עם שובו מהביקור בסין ולהתחיל להפעיל את מלוא קשריו עם ראש הממשלה ושריו כדי להבטיח שבנמל חיפה תבוצע ההשקעה הבאה בנמלי ישראל.
 
שרי האוצר והתחבורה אמורים להכריע בקרוב מאיזה בנמלי ישראל תבוצע עד שנת 2015 תוכנית השקעה רחבת היקף של 800 מיליון דולר. כזכור, כדי להבטיח כי השקעה זו תופנה לנמל חיפה הגיעו לאחרונה הגופים הכלכליים והציבוריים המרכזיים של חיפה והצפון להסכם על שיתוף פעולה וויתורים הדדיים ולהשקיע את המשאבים הנדרשים לקידום ביצוע תוכנית ההשקעה בנמל חיפה, קידום ההחלטות, חקיקה ופעולות הסברה וכן לנקוט צעדים לשכנוע מקבלי ההחלטות בממשלה וברשויות השונות לביצוע תוכנית ההשקעה בחיפה.
 
"החתימה על האמנה היתה צעד חשוב בכיוון הנכון אולם אין לאבד אף רגע במימושה של התחייבות זו" אומר פלר, שיזם את החתימה על האמנה. במגזר העסקי בחיפה עוקבים בדאגה אחר פעולות לובינג נמרצות שעושים פרנסי העיר אשדוד למען הפניית ההשקעה לנמל הדרומי.
 
"לנו בצפון ברורה החשיבות של ההשקעה בנמל חיפה כמנוף לפיתוחו של הצפון כולו ולפיתוח הקשרים הכלכליים עם המדינות השכנות. חשוב גם להעמיד את מקבלי ההחלטות בירושלים על החשיבות הלאומית בביזור העשייה הכלכלית, בפריצה מעבר למדינת תל אביב, ובמימוש ההבטחות הרבות שקיבלנו לפני שנה, בעקבות המלחמה, לחיזוקו של הצפון".
 
בימים אלה התקבלה בלשכת המסחר הודעה מטעם לשכת ראש הממשלה לפיה יובאו האמנה ותוכנה בפני הצוות שיחליט על מיקום ההשקעה, אולם פלר אומר כי אם לא יהיה מאבק מתמשך ורצוף, נראה שוב את אשדוד זוכה בקדימות, וחיפה תאבד את הסיכוי הטוב ביותר שלה להיחלץ ממצב של הידרדרות כלכלית.