פלדר: המשבר בספנות – בגלל פאניקה של החברות בענף

מנכ"ל מארסק ישראל מתייחס בראיון למגזין PORT2PORT לביקורת של המתחרות בישראל ומציין כי הוא מקשיב בעיקר ללקוחות ולא למתחרים. מציין: השירות החדש לאדריאטי החל לפעול החודש


00:00 ,30.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל מארסק ישראל מתייחס בראיון למגזין PORT2PORT לביקורת של המתחרות בישראל ומציין כי הוא מקשיב בעיקר ללקוחות ולא למתחרים. מציין: השירות החדש לאדריאטי החל לפעול החודש 
 
שמונה עשרה חודשים עברו מאז מונה סטיב פלדר לתפקיד מנכ"ל מארסק ישראל, תקופה קריטית בה המציאות טפחה על פניהן של חברות הספנות בעולם עם מיתון כלכלי, ירידה דרסטית בתעריפי ההובלה והתמודדות לא פשוטה עם תחרות קשה והפסדים כבדים.
 
למרות הקשיים הרבים ועל אף התהפוכות בשוק – ואולי אף בגללן – מארסק ישראל מספקת היום ללקוחותיה שירותים חדשים וישירים – שירותים שהלקוח הישראלי טרם זכה לו בעבר מהחברה הנחשבת לחברה מספר אחת בעולם הספנות.
 
בחינה קצרה מעלה כי מארסק ישראל השיקה במהלך 12 החודשים האחרונים ארבעה שירותים חדשים עבור הלקוח הישראלי. פלדר עצמו שומר על צניעות אופיינית ומבקש להעניק את הקרדיט לעובדים על העבודה הקשה והמסירות אך בכירים במארסק בישראל נלהבים מפועלו ומייחסים את השקת השירותים לאיש ולכשרונותיו. הוא כבש את אירופה, הם אומרים. מה שהוא עשה ב-12 חודשים זה בלתי נתפס.
 
פלדר מציין כי עם הגעתו לתפקיד מנכ"ל מארסק ישראל היה לו חשוב להראות את עוצמתה של חברת מארסק ליין   וכי הוא חש כי מארסק לא היתה מיוצגת בשוק הישראלי כפי שהיה ראוי לחברה בסדר גודל כשלה. ולכן, המטרה הראשונה שלו היתה לחבר בין ישראל לאירופה ולהעניק לאזור קו סחר יעיל ואיכותי אשר יעניק ללקוחות את כל היתרונות שחברה כמו מארסק ליין יכולה להעניק ללקוחותיה. השירות המרכזי שהושק בינואר השנה הוא שירות ה-Euro Med אשר מקשר את נמלי ישראל עם צפון אירופה.
 
פלדר ניצל את העובדה כי השוק הישראלי הראה יציבות מסוימת בנפחי המטען המשונעים בסחר עם ארצות העולם והצליח להשיק לאחרונה שלושה שירותים נוספים. השירות הישיר לטורקיה, כמו גם השירות הישיר לרוסיה, פועלים כבר מספר שבועות, ולדברי פלדר, הם זוכים לקבל נתח נאה מהשוק כיום. השירות החדש, שהתחיל לפעול ב-18 בנובמבר, מחבר בין נמל אשדוד למרכז אירופה באמצעות הים האדריאטי ופועל באמצעות שתי אוניות בנפח קיבולת שאמור לתת מענה לכל הביקושים..

 

פלדר אינו מתייחס ברצינות לטענות המושמעות מפי מתחריו בשוק לפיהן, כביכול, מארסק תחדל לפעול בשוק הישראלי ברגע שהכלכלה העולמית תחזור לנפחים הקודמים שלה. לדבריו, השירות ימשיך לפעול בכל מצב והוא מבין כי המתחרים עלולים להתרגז מנוכחותה של מארסק בשווקים בהם לא פעלה בעבר. "אני מקשיב ללקוחות שלי ולא למתחרים" אומר פלדר בחיוך, "ואני אמשיך להיות קשוב לצרכים של הלקוחות של החברה".
 
פלדר אף התייחס למשבר הנוכחי במגזר הספנות וציין כי לדעתו המשבר האמיתי נגרם בשל פאניקה בקרב חברות הספנות וירידה דרסטית בתעריפי ההובלה. לדבריו, עם הירידה בנפחים חברות הספנות היו יכולות להתמודד אך הירידה בתעריפים היא זאת שהובילה להתמוטטות הקשה של המגזר. לדבריו, אף אחת מחברות הספנות לא היתה מעוניינת לאבד את הלקוחות ואת נתח השוק שלה ועל מנת למנוע נטישה המונית לטובת חברות ספנות שהורידו תעריפים כל חברות הספנות נאלצו בשלב זה או אחר להוריד את התעריפים.
 
את הראיון המלא עם סטיב פלדר, מנכ"ל מארסק ישראל, ניתן לקרוא בגליון נובמבר של מגזין PORT2PORT. לקריאת הכתבה במגזין האלקטרוני לחץ כאן.