פיקוד העורף הינחה לפנות את האניות מנמל חיפה

עובדי הנמל שוהים במרחבים מוגנים וכמובן שלא מתבצעת שום עבודה של טעינה ופריקה. כבר ביום חמישי נאסרה הכניסה לאניות הנושאות חומרים מסוכנים וכימיקלים. פיקוד העורף ישוב וימסור הנחיות בהמשך היום


00:00 ,16.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי הנמל שוהים במרחבים מוגנים ולא מתבצעת שום עבודה של טעינה ופריקה. כבר ביום חמישי נאסרה הכניסה לאניות הנושאות חומרים מסוכנים וכימיקלים. פיקוד העורף ישוב וימסור הנחיות בהמשך היום
 
חיפה התעוררה הבוקר למציאות חדשה כשמטח טילי קטיושה נחת על חיפה וסביבתה וגבה קורבנות בנפש. הקטיושות נפלו מחוץ לשטחי נמל חיפה ועד לנפילת המטח הראשון, העבודה התנהלה, פחות או יותר, כרגיל.
 
מיד עם נפילת מטחי הקטיושות ניתנה הנחייה לעובדי הנמל להיכנס למרחבים מוגנים. נכון לעתה, בשל ההנחיות מפיקוד העורף, נסגר הנמל לתנועת מכולות, נעצרה העבודה על האניות ואין קליטה של מכולות ליצוא. בשעה 11 בבוקר ניתנה הוראה מפורשת של פיקוד העורף לפנות את כל האניות שבשטח הנמל.

בהודעה שהוציא הבוקר דוד לאסקי, סמנכ"ל השיווק של חברת נמל חיפה, נאמר כי "בעקבות מצב החירום שהוכרז בצפון הארץ, נתקבלו הנחיות ממשרד התחבורה (מינהל הספנות)  ופיקוד העורף להפסיק את פעילות הנמל". בהתאם לכך, נארמ בידיעה, פעילות האניות ברציפים הופסקה ובהדרגה הוצאו כל האניות משטח הנמל.

במכתב נאמר עוד כי "בשלב זה לא תתאפשר כניסה של מטענים ומכולות לנמל. הנמל נערך למתכונת חירום ומחכה להנחיות של פיקוד העורף ומינהל ספנות לגבי המשך הפעילות".

יש לציין שכבר ביום חמישי אחה"צ, בשל ההתראות הרבות, חל איסור על כניסתן של אניות הנושאות חומרים מסוכנים וכימיקלים, אל הנמל.