פינוי בריכות הבוצה בקישון יוצא לדרך

עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, המופקדת על פיתוח הנמלים אמר כי פינוי הבוצה חיוני לצרכים התפעוליים של נמל חיפה ונועד לאפשר הכשרת שטחי אחסון ושינוע מטענים נוספים לנמל, הסובל ממחסור בשטחי עורף


00:00 ,23.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל: נחתם הסכם עם רכבת ישראל לביצוע פינוי הבוצה;העלות הכוללת של הפרויקט- 13.5 מיליון ₪
 
חברת נמלי ישראל – פיתוח ונכסים, הודיעה היום על חתימת הסכם עם רכבת ישראל לביצוע פינוי 3 בריכות בוצה הממוקמות מערבית לנחל הקישון, עבודות הפינוי תחלנה כבר בשבוע הקרוב. חברת נמלי ישראל תשקיע בפרויקט זה, במסגרתו יפונו כ- 80 אלף טון בוצה, כ- 13.5 מיליון ₪.
 
עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, המופקדת על פיתוח הנמלים אמר כי פינוי הבוצה חיוני לצרכים התפעוליים של נמל חיפה ונועד לאפשר הכשרת שטחי אחסון ושינוע מטענים נוספים לנמל, הסובל ממחסור בשטחי עורף. "מלבד צרכי הפיתוח של הנמל, יש לפרויקט זה ערך סביבתי רב, בהתנעת תהליך לסילוק מטרד סביבתי חמור זה, שנוצר לפני עשור ע"י רשות ניקוז קישון, שמתעלמת עד כה ממחויבותה לפנות את בריכות הבוצה" אמר רון.
 
רון הוסיף כי ההחלטה לפנות את הבוצה באמצעות הרכבת נועדה להבטיח תהליך מיטבי של פינוי הבוצה במינימום השפעות סביבתיות. הרכבת הינה מוביל מטענים מיומן ומקצועי שיבטיח שליטה מירבית על מסלול הובלת הבוצה, הגעתה ליעד במינימום זמן וקיום בקרה על תקינות כלי ההובלה.
 
מחברת נמלי ישראל נמסר עוד שפינוי שלוש בריכות הבוצה יתבצע בשלבים. בשלב הראשון שיתחיל בימים אלה, יפונו שתי בריכות המכילות כ- 40,000 טון בוצה, תוך ניצול העובדה שבתקופת הקיץ הבוצה במצב יבש יחסית, הבריכה השלישית והגדולה (40,000 טון בוצה) מיועדת לפינוי במהלך שנת 2006. הפרויקט מתבצע בתאום עם המשרד לאיכות הסביבה, אשר אישר את פינוי הבוצה באמצעות הרכבת לאתר הטמנה מורשה -אתר אפעה בנגב.