ערב מרוכז על נמל אשדוד בבי"ס "שקמים" באשדוד

דובר נמל אשדוד, יגאל בן זיקרי, ציין את החשיבות הרבה שנמל אשדוד בכלל ומנהלו, שאול רותם, בפרט, רואים בפרוייקט זה, כביטוי למחוייבות הנמל לקהילה, והזכיר את המעורבות והתמיכה הרבה של הנמל בפעילויות חינוך, תרבות ורווחה בעיר


00:00 ,04.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ביום שני בערב, 3.5.2004, התקיים במתנ"ס בית לברון ערב שיא חגיגי של תלמידי כיתות ה', ו' בבית הספר שקמים. סיכום פעילות "מרכז התקשורת" של בית הספר הוקדש השנה לנושא נמל אשדוד, והשתתפו בו הורי התלמידים, גרשון פלדמן, סגן ראש העיר,חברי מועצת העיר ומנהל החינוך, חברי הנהלת הנמלי, עובדי נמל ואורחים נוספים.

השנה הוקדש מרכז התקשורת ללימוד ועיסוק בנמל אשדוד, המאמץ את בית הספר כחלק ממכלול פעולותיו למען הקהילה באשדוד בתחומי החינוך, הרווחה והתרבות. במהלך הפרוייקט המשותף, עסקו התלמידים בהיבטים שונים הנוגעים לנמל מדי שבוע: ההיסטוריה שלו, הקשר שלו לעיר, אופן עבודת הנמל והכרות עם עולם הספנות והים. במשך השנה ביקרו התלמידים בנמל אשדוד, ארחו עובדי נמל בבית הספר, שמעו הרצאות שונות, ואף יצאו לשטח לביצוע מחקר "דעת קהל" על הנמל ולצילום סרטי וידאו בנושא הנמל.

בערב, שנפתח בדקת דומיה לזכר הרוגי הפיגעו בנמל, ששניים בתוכם בוגרי בית הספר, הציגו התלמידים מגוון רחב ועשיר של תוצרי עבודתם: קטעי שיר ונגינה, מחול ותנועה, תמונות שציירו התלמידים – חלקן בנמל עצמו, ומופע של להקת תיפוף של בית הספר. הוצגו תהליכי העבודה במוקדי הלמידה, בסופם הכינו התלמידים ערכות משחק לימודי אודות עבודת הנמל.

בערב אף הציגו התלמידים קטעי דרמה משעשעים המבוססים על אירועים היסטוריים שהיו בנמל: קטע אחד על המפגש בין בוני הנמל ופועלי נמל תל-אביב ויפו שעברו לאשדוד עם הפעלתו בשנת 1965, וכן הצגה על "שביתת הארבעים" המופרסמת.

מנהלת בית הספר, הגב' אתי זכריה, ברכה על שיתוף הפעולה ההדוק והמוצלח עם נמל אשדוד, והודתה על הקשר החם שנרקם בין בית הספר והנמל. כתשורה, העניק בית הספר לנמל אשדוד למעלה מעשרים תמונות שציירו התלמידים, וכן את ה"נמלולפול" – משחק מונופול נמל שיצרו התלמידים.

בחצר בית הספר הוצב טטרפוד ענק – שהיה חלק משובר הגלים של הנמל, מתנת הנמל לבית הספר.

דובר נמל אשדוד, יגאל בן זיקרי, עמד בדבריו על החשיבות הרבה שנמל אשדוד בכלל, ומנהלו, שאול רותם, בפרט, רואים בפרוייקט זה, כביטוי למחוייבות הנמל לקהילה, והזכיר את המעורבות והתמיכה הרבה של הנמל בפעילויות חינוך, תרבות ורווחה בעיר.