עפ"י החלטת בית הדין האזורי לעבודה: מרדכי חבר יתמנה למנהל מעגן הדיג קישון

בית הדין האזורי לעבודה הכריע אתמול בשאלת כשרות מינויו של מרדכי חבר לתפקיד מנהל מעגן הדיג קישון, וקבע כי אין שום סיבה מוצדקת לעכב את המינוי


00:00 ,20.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ביה"ד דחה בקשתו של המנהל הקודם של מעגן הדייג שביקש למנוע את מינויו של מרדכי חבר בטענה כי הוא מינוי פוליטי
 
בית הדין האזורי לעבודה הכריע אתמול (19 יולי) בשאלת כשרות מינויו של מרדכי חבר לתפקיד מנהל מעגן הדיג קישון, וקבע כי אין שום סיבה מוצדקת לעכב את המינוי. בכך באה אל קיצה סאגה משפטית שהחלה בעתירתו של המנהל הקודם של מעגן הדיג יגאל שץ כנגד מינויו של מרדכי חבר לתפקיד בטענה כי הוא מונה משיקולים פוליטיים. חבר טען בתגובה כי הטענה כי הוא מינוי פוליטי מופרכת מיסודה, מאחר והוא מזוהה עם מפלגת העבודה בעוד ששר התחבורה הנוכחי, מאיר שיטרית, הינו מטעם הליכוד.
 
הסאגה החלה כאמור לאחר שמנהל מעגן הדיג עד לאחרונה, יגאל שץ, פנה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בבקשה להוציא צו מניעה כנגד מינויו של מרדכי חבר, סגנו לשעבר, לתפקיד מנהל מעגן הדיג החדש. זאת למרות שחבר מונה לתפקיד לאחר ששץ סיים את תפקידו. בבקשתו טען שץ כי מרדכי חבר, החבר במרכז מפלגת העבודה, הפעיל את קשריו הפוליטיים הענפים על מנת ללחוץ על שר התחבורה, מאיר שטרית למנותו לתפקיד.
 
שץ, שכיהן משך 14 שנים כמנהל מעגן הדיג בקישון, טען עוד כי סיום תפקידו נבע משינויים מבניים, במסגרתם עבר מעגן הדיג מאחריותה של חברת נמל חיפה, לאחריותה של חנ"י, חברת נמלי ישראל, כך שלמעשה הוא עלול למצוא עצמו מפוטר. עוד טען שץ כי הפגין יכולות מרשימות בניהול מעגן הדיג.
 
במענה לטענותיו של יגאל שץ, טען מרדכי חבר, באמצעות עורכי הדין קרן אבידן ואילן גורביץ ממשרד אבני הרצוג שועלי ישורון את גורביץ ושות' כי הוא אמנם חבר מפלגת העבודה, אולם כל השרים הרלבנטיים לענייני הנמל, הם שרים מהמפלגה היריבה דווקא: הן שר התחבורה והן שר החקלאות שייכים לליכוד. שץ עצמו, שהעלה את הטיעון הפוליטי, מזוהה עם הליכוד, ועדים שהעידו לטובתו בבית הדין הם פעילי ליכוד מוכרים. "פעילותי הפוליטית יכלה להשפיע, אם בכלל, אך ורק לרעתי" טען חבר, אשר שימש כרב חובל במשך 15 שנה, וכמזכיר הארצי של איגוד קציני הים, עד לפרישתו בעקבות בעיה רפואית.
 
חברת חנ"י (לשעבר רשות הנמלים) שמינתה את חבר לתפקיד מנהל נמל הדיג הודיעה לבית הדין לעבודה, באמצעות עו"ד נחום פינברג, כי המינוי היה מקצועי בלבד וכי לא הופעלו לחצים, פוליטיים או אחרים. מכל עובדיה, כך הודיעה חנ"י, חבר הינו בעל הכישורים המקצועיים המתאימים ביותר לנהל את מעגן הדיג.