עמוס רון: רשות נמלים נקטה צעדי התייעלות וחסכון שמובילים לשינוי מהותי ברמות השכר

"הרשות קולטת עובדים חדשים בתנאי דור ב' ששכרם נמוך בעשרות אחוזים מעובדים ותיקים, במקביל לעידוד יציאה לפרישה מוקדמת של עובדים ותיקים ברמות שכר גבוהות. רון מסר עוד כי החליט לשנות את נהלי הרשות כך שתקרת השכר של עובדי הנמלים לא תעלה על תקרה הנגזרת משכר המנכ"ל


00:00 ,19.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים: הרשות נקטה בשנתיים האחרונות צעדי התייעלות וחסכון שמובילים לשינוי מהותי ברמות השכר

בתגובה לפרסום כתבה בעתון "מעריב" מלפני יומיים, שעסקה בשיאני השכר במגזר הציבורי, ולפיה ברשות הנמלים מועסקים מנהלי עבודה המשתכרים משכורות "מנופחות" העולות על אלו של המנכ"ל וסמנכ"לים ברשות הנמלים, פרסם אמש מר עמוס רון תגובה שלפיה מנהלי העבודה שצויינו בכתבה כבר לא עובדים בנמלים.

לדברי מר רון, ששת מנהלי העבודה המופיעים בראש רשימת השכר בנמלים כבר אינם עובדים ברשות הנמלים. חמישה מהם (מנסור, רוזליס, אבו פארס, שמואלי ולימר) יצאו לפרישה מוקדמת יחד עם עוד 29 מנהלי עבודה מנמלי חיפה ואשדוד , בעידוד רשות הנמלים. כך נמסר היום מרשות הנמלים בתגובה לנתוני השכר שפורסמו במעריב. מהרשות נמסר כי במסגרת תהליך מואץ של יציאה לפרישה מוקדמת פרשו בשלושת החודשים האחרונים (אוג'-אוק') 106 עובדים ותיקים, מרביתם ברמות שכר גבוהות.

עמוס רון: רשות נמלים נקטה צעדי התייעלות וחסכון שמובילים לשינוי מהותי ברמות השכרעמוס רון (בתמונה), מנכ"ל רשות הנמלים אמר כי הנהלת הרשות נקטה בשנתיים האחרונות בצעדי התייעלות וחסכון שמובילים לשינוי מהותי ברמות השכר בנמלים , שכר שמקורו בהסכמים היסטוריים. "הרשות קולטת עובדים חדשים בתנאי דור ב' ששכרם נמוך בעשרות אחוזים מעובדים ותיקים, במקביל לעידוד יציאה לפרישה מוקדמת של עובדים ותיקים ברמות שכר גבוהות. רון מסר עוד כי החליט לשנות את נהלי הרשות כך שתקרת השכר של עובדי הנמלים לא תעלה על תקרה הנגזרת משכר המנכ"ל.

לדברי רון מאז אפריל 2002 פרשו למעלה מ- 280 עובדים ותיקים, לפנסיה רגילה ומוקדמת. הוא ציין כי במסגרת צעדי והסכמי ההתייעלות קלטה כבר הרשות 330 עובדים בתנאי דור ב' , מרביתם עובדי תפעול ששכרם הבסיסי הוא שכר מינימום ( 18 ₪ לשעה לעומת 35 ₪ לשעה של עובדי תפעול מדור א').

רון ציין כי הכנסתם החודשית של עובדי תפעול בתנאי דור ב', כולל שעות נוספות, משמרות ועבודה בשבתות וחגים מגיעה רק לכמחצית מהכנסתם הממוצעת של עובדי תפעול מדור א', כ- 11,000 ₪ לעומת 22,000 ₪ (ברוטו). חסכון משמעותי זה בעלויות השכר, ילך ויתרחב בשנים הבאות ככל שיתחלפו דורות העובדים.