עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים: הרשות מחדשת את צי גוררי המכולות ברכש בהיקף של 7 מיליון יורו

בתום תהליך ההצטיידות יקלטו בנמלי חיפה ואשדוד 81 גוררים תוצרת חברות טרברג ההולנדית ומול הבלגית. עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים מסר היום כי רשות הנמלים מחדשת את צי הגוררים בנמלים ברכש בהיקף של 7 מיליון יורו .


00:00 ,11.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בתום תהליך ההצטיידות יקלטו בנמלי חיפה ואשדוד 81 גוררים תוצרת חברות טרברג ההולנדית ומול הבלגית

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים מסר היום כי רשות הנמלים מחדשת את צי הגוררים בנמלים ברכש בהיקף של 7 מיליון יורו . 81 גוררי המכולות החדשים , המשמשים לשינוע מכולות אל האוניות ומהן, הינם מתוצרת חברת טרברג ( Terberg ) ההולנדית וחברת מול ( Mol ) מבלגיה. לדבריו, גוררים אלה ונוספים שיוזמנו בהמשך, יחליפו את צי הגוררים הקיים, הפועל בנמלים החל משנת 1991.

במסגרת תהליך הצטיידות זה סופקו לרשות, במהלך שלושת החודשים האחרונים, 31 גוררים תוצרת חברת טרברג , ומחציתם הוכנסו כבר לעבודה בנמלים ( 16 גוררים מיועדים לנמל חיפה ו- 15 לנמל אשדוד). הרשות רכשה מטרברג עוד 20 גוררים אשר צפויים להגיע ארצה בתוך חודשיים.

חוזה נוסף לאספקת 30 גוררי מכולות נוספים נחתם גם עם חברת מול , והם מיועדים לנמלי חיפה ואשדוד (15 לכל נמל). קליטתם בנמלים תחל בסוף השנה.

הגוררים החדשים הינם דגמים מתקדמים של רכב גורר הנושא 2 מכולות 20 רגל או מכולת 40 רגל. הם נבחרו לאחר מכרז בינלאומי בו השתתפו שש חברות ולאחר ניסוי ממושך של כלי הרכב שנערך בנמלים.