עמוס רון: לשקול הקמת קרן לטובת איכות הסביבה במסגרת הרפורמה המתוכננת בתעריפי הנמלים

מנכ"ל רשות הנמלים בדיון הועדה לביקורת המדינה: יש לשקול הקמת קרן שתיועד לטובת נושאי איכות הסביבה הקשורים לפיתוח הנמלים, במסגרת הרפורמה המתוכננת בתעריפי הנמלים


00:00 ,20.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל רשות הנמלים בדיון הועדה לביקורת המדינה: יש לשקול הקמת קרן שתיועד לטובת נושאי איכות הסביבה הקשורים לפיתוח הנמלים, במסגרת הרפורמה המתוכננת בתעריפי הנמלים

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים הציע היום כי מבנה התעריפים החדש לנמלים המתוכנן במסגרת הרפורמה בנמלים, יכלול הקמת קרן שתיועד לנושא איכות סביבה ותשמש מקור תקציבי לפעילות לטובת נושאי איכות הסביבה בהקשר לפיתוח הנמלים. רון אמר את הדברים במסגרת דיון שהתקיים ביום ב', 19 ביולי, בועדה לביקורת המדינה בנושא הקמת המימשה בנמל אילת.

רון ציין כי מנגנון זה ישמש כמקור תקציבי לטיפול בנושאים כמו פינוי בריכות הבוצה בקישון , פרויקט הזנת החופים בחול בנמלי חיפה ואשדוד ועוד. נושאים שבמהותם אינם בליבת הפעילות הנמלית אולם חיוניים בהיבטי איכות הסביבה. הוא המליץ כי הנושא יטופל במסגרת הרפורמה המתוכננת במבנה התעריפים , לאור השינוי המבני בנמלים .

לעניין סוגיית המימשה, מתקן הממוקם על חוף הים באילת ומשמש לביצוע בדיקות תקופתיות ותחזוקה של כלי שיט קטנים על פי דרישות משרד התחבורה, אמר רון כי הדיון כלל לא היה צריך להיערך בוועדה לביקורת המדינה מכיוון שכל עוד המימשה פועל ויפעל בהתאם להנחיות המשרד לאיכות הסביבה אין בעיה בפעילותו.הוא הדגיש כי הקמתו של המימשה במיקום הזמני הקיים אושרה על ידי כל הגורמים הנוגעים בדבר, בהם- המשרד לאיכות הסביבה, מינהל הספנות במשרד התחבורה, משרד התיירות ועיריית אילת. זאת, מתוך רצון לתת מענה לבעלי כלי שיט הקטנים באילת ולצרכי התיירות של העיר , לאחר שמשרד הביטחון סגר את המימשה שפעל בבסיס ח"י באילת. לבקשת הגורמים השונים נדרשה רשות הנמלים להקצות את השטח הנוכחי למימשה, לתקופת זמנית בת 5 שנים , עד לפינוי השטח המתאים המוחזק ע"י משרד הביטחון בשנת 2007 .

רון ציין שהרשות פועלת כמו כן לגיבוש תוכנית להערכות מחדש של בסיס חיל הים באילת במסגרתה יקבע מיקום למימשה קבע וציין כי בכוונתו להאיץ התוכנית.