עמוס רון לזלצמן: קידמתי ואמשיך לקדם את פיתוח נמל חיפה

מנהל נמל חיפה: כנגד כוחות השוק, מסתמנת מגמה של מנכ"ל רשות הנמלים בהגבלת הפיתוח של נמל חיפה; מנכ"ל הרשות בתגובה: מנהל נמל חיפה, בנסיון לחפות על מחדליו הוא, יוצא בהאשמות חסרות שחר


00:00 ,29.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל נמל חיפה: כנגד כוחות השוק, מסתמנת מגמה של מנכ"ל רשות הנמלים בהגבלת הפיתוח של נמל חיפה; מנכ"ל הרשות בתגובה: מנהל נמל חיפה, בנסיון לחפות על מחדליו הוא, יוצא בהאשמות חסרות שחר. קידמתי ואמשיך לקדם את פיתוח נמל חיפה
 
אתמול הפיץ נמל חיפה הודעה שלפיה הנמל שבר את השיא שנקבע בשנה שעברה בכמות המכולות שעברו דרכו בשנה האחרונה (ראה ידיעה נפרדת). את ההודעה חתם מנהל נמל חיפה, מנדי זלצמן, בדברי ביקורת קשים, שהופנו אישית אל מנכ"ל הרשות, מר עמוס רון, שלפיהם העיכוב בפרויקטים לפיתוח נמל חיפה יקשה על המשך מתן השירותים ברמה הגבוהה.
 
זלצמן טען כי "כנגד כוחות השוק, מסתמנת מגמה של מנכ"ל רשות הנמלים בהגבלת הפיתוח של נמל חיפה. פניתי ליו"ר הדירקטוריון של רשות הנמלים, מר דן תיכון, בבקשה להקמת ועדת בדיקה – באם הגבלת הפיתוח עניינית, והאם היא בידיעת ובאישור הדירקטוריון".
 
מנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון, דחה הבוקר את טענותיו של זלצמן. "מנהל נמל חיפה, בנסיון לחפות על מחדליו הוא, יוצא בהאשמות חסרות שחר. קידמתי ואמשיך לקדם את פיתוח נמל חיפה".
 
לדברי מקורות ברשות הנמלים, ההתבטאויות של זלצמן ועיתויין בא על רקע כוונת דירטוריון "חברת נמל חיפה" למנות מנכ"ל לחברת הנמל במסגרת החלת חוק הרפורמה בנמלים. במסגרת זו פורסם מכרז שעליו השיבו קרוב ל- 40 מועמדים שונים ובינהם גם זלצמן עצמו. רון צפוי ככל הנראה להתמנות כמנהל חברת "נמלי ישראל – פיתוח ונכסים".
 
לדברי אותם המקורות, לזלצמן ורון מערכת יחסים עכורה ששיאה היה במרץ השנה, עת דרש רון ממועצת רשות הנמלים להדיח את זלצמן מתפקידו לאור התנגדותו לשינוי המבני בנמלים.