עמוס רון: אני מקווה שהמשבר עם תיכון ייפתר

בשבועות האחרונים עיטרו את העתונים הכלכליים כותרות על המחלוקות הקשות בין מנכ"ל חברת נמלי ישראל- עמוס רון לבין דן תיכון- יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל. הבוקר אומר רון: "אני מקווה שהמשבר ייפתר לפני שייגרם נזק של ממש לחברה"


00:00 ,07.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבועות האחרונים עיטרו את העתונים הכלכליים כותרות על המחלוקות הקשות בין מנכ"ל חברת נמלי ישראל- עמוס רון לבין דן תיכון- יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל. הבוקר אומר רון: "אני מקווה שהמשבר ייפתר לפני שייגרם נזק של ממש לחברה".
 
המחלוקת בין רון ותיכון החלה למעשה כבר בתקופת רשות הנמלים ולקראת יישום הרפורה ועברה, לצערם של רבים, גם לפסים אישיים המלווים גם בימים אלו בחילופי דברים קשים, שעשו דרכם גם אל העתונות. המתחים שנוצרו בין השניים הובילו אותם להאשים אחד את השני וכיום הנתק בין השניים מוחלט.
 
שיאו של העימות בין השניים היה בהודעתו של עמוס רון על כוונתו לפרוש מתפקידו כמנכ"ל חנ"י עד לסוף השנה ושהוא ממתין למעשה לאישור תנאי הפרישה מרשות החברות הממשלתיות.
 
רון, שמונה למנכ"ל רשות הנמלים והרכבות באפריל 2002 ושמשמש מאז פברואר 2005 כמנכ"ל חנ"י, אמר הבוקר שכיום הוא כבר אינו משוכנע שעליו לפרוש ובכל מקרה, הכל ייעשה בעצה אחת עם שרי התחבורה והאוצר ורשות החברות הממשלתיות. לדבריו, הודעתו מלפני מספר שבועות על כוונתו לפרוש באה על רקע מצבו האישי באותה העת, שמנע ממנו, אז, את היכולת להתמודד כנגד ההאשמות שהועלו כנגדו.
 
"אני מקווה שהמשבר ביני לבין יו"ר חברת נמלי ישראל- דן תיכון ייפתר בקרוב, לפני שייגרם נזק של ממש לחברה", אמר רון.
 
לדבריו, למרות הנתק עם היו"ר, עדיין מתקיימים אחת לשבוע דיונים בכל הנושאים ולמרות הכל, חנ"י תסיים את שנת 2005 ברווח והיא ממשיכה לקדם שני פרוייקטים מרכזיים: היובל והכרמל.