עמוס רון: אני דואג שבהיעדר התקדמות עם העובדים תחילת הפעלת נמל היובל עלולה להידחות

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, מביע דאגה מאי התקדמות במו"מ עם ועדי הנמלים על הרפורמה המתוכננת, ובכך עלולה להידחות הפעלת נמל היובל, צפונית לנמל אשדוד.


00:00 ,13.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, מביע דאגה מאי התקדמות במו"מ עם ועדי הנמלים על הרפורמה המתוכננת, ובכך עלולה להידחות הפעלת נמל היובל, צפונית לנמל אשדוד.

נמל היובל היה מתוכנן להפעלה מלאה כבר ביולי 2004, לאחר שהושקעו בו 3 מיליארד שקל. הנמל מתוכנן לפעול באמצעות ציוד מיכני משוכלל, בתחילה ע"י מסוף מטענים משוכלל, ובהמשך ישונעו בו מטענים כלליים ותפזורת. מסוף המכולות נחשב למשוכלל ביותר במזרח התיכון, כאשר הנמל יעסיק כ-200-250 עובדים ועוד בעקיפין עובדים נוספים כמו ספקים למיניהם, נהגי משאיות וכד'.

"נמל היובל זה עסק מאד מתסכל מצד אחד, מבחינת הבניה הנמל כמעט מוכן להפעלה סדירה, אך אני חושש שלא נוכל להתחיל בהפעלת הנמל מכיוון שהנהלת רשות הנמלים לא הגיעה להסכם עם הוועדים בנמל אשדוד בנוגע לפתיחת קורסים, שיכשירו את המועמדים לעבודה בהפעלת הציוד המתוחכם בנמל".

לדבריו, המחלוקות בין הנהלת הרשות והוועדים בנמל הועברו לאחרונה להכרעת ביה"ד לעבודה. לדברי רון, המחלוקת עם הוועדים בשאלה מי רשאי להשתתף בקורסי ההכשרה לעבודה בנמל היובל מושפעת מהאווירה הקשה על רקע הרפורמה הצפויה עם היכנס חוק הרפורמה בנמלים לתוקף בפברואר 2005.

"למעשה כבר מאז 2001 ישנה מערכת הסכמות עם העובדים לגבי הפעלת נמל היובל, ונותרו כמה פרטים טכניים שניתן לסגור, אך האווירה היא קשה וחשש שאנו נחמיץ את המועד המתוכנן".

לגבי המצב כיום בנמלים כאשר יש מספר רב של אוניות ממתינות אומר עמוס רון: "המוצא הנראה הוא כשהשלב הזה יסתיים וכשיהיה הסכם לגבי המבנה החדש, זה ייצור מצב של שקט לתקופה ארוכה, והנמלים יפעלו כסדרם. כרגע אנו מנסים לתגבר צוותים, להוסיף שעות נוספות כדי להתגבר על הפיגורים בהמתנת אוניות, שהם עדיין תוצאה של השביתה האחרונה והחגים".