עמוס רביב , סגן ומ"מ יו"ר מועצת רשות הנמלים: נמלי ישראל עומדים בדרישות של האמנה הבינ"ל של IMO

נמלי ישראל עומדים בדרישות הביטחון של האמנה הבינ"ל של IMO -ארגון הספנות הבינ"ל של האו"ם לנושאי ים, המפרטת קוד בינלאומי (ISPS ) לביטחון אוניות ומתקני נמל. מוכנות הנמלים אושרה ע"י הגופים המנחים מקצועית את הרשות בנושאי אבטחה,


00:00 ,11.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
לדברי רביב, עמידת נמלי ישראל בסטנדרט קוד ISPS מציבה את ישראל בין המדינות המובילות ברמת אבטחת מתקני נמל
 
נמלי ישראל עומדים בדרישות הביטחון של האמנה הבינ"ל של IMO -ארגון הספנות הבינ"ל של האו"ם לנושאי ים, המפרטת קוד בינלאומי (ISPS ) לביטחון אוניות ומתקני נמל. מוכנות הנמלים אושרה ע"י הגופים המנחים מקצועית את הרשות בנושאי אבטחה, כך מסר היום עמוס רביב, סגן ומ"מ יו"ר מועצת רשות הנמלים .

לדברי רביב, עמידת נמלי ישראל בסטנדרט קוד ISPS מציבה את ישראל בין המדינות המובילות ברמת אבטחת מתקני נמל. הוא ציין כי הקוד מפרט 3 רמות כוננות וכן את דרישות הביטחון לנמלים ולאוניות הפוקדות אותם.

רביב ,הנחשב מומחה בתחום ניהול אסטרטגיה ותפעול של נמלים ומעגנות, מסר עוד כי חלק מתקנות ה-ISPS בתכנית האסטרטגית האמריקאית מתייחס להצבת מערכות סריקת מכולות בכל 361 נמלי ארה"ב לעומת 2% מכולות הנסרקות כיום. לדבריו , בישראל הותקן לאחרונה ע"י המכס, משקף מכולות בנמל אשדוד , ובתקופה הקרובה מתוכננת התקנתו של משקף מכולות גם בנמל חיפה.