עיתונות זרה: צים תשיק שירות שאפתני בסחר אירופה-מזרח רחוק

השירות החדש יושק ברבעון האחרון של 2009 ובמסגרתו יפעלו 8 אניות מכולה בקיבולות של 10,000 TEU. מקורות בענף הספנות הגדירו את כוונתה של צים להשיק את השירות החדש בתקופה הקרובה כשאפתנית ואמיצה


00:00 ,18.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

השירות החדש יושק ברבעון האחרון של 2009 ובמסגרתו יפעלו 8 אניות מכולה בקיבולות של 10,000 TEU. מקורות בענף הספנות הגדירו את כוונתה של צים להשיק את השירות החדש בתקופה הקרובה כשאפתנית ואמיצה
 
חברת הספנות צים מתכוונת לחזור ולהפעיל שירות סדיר בין אזורי הסחר של אירופה ואסיה, כבר בסוף 2009. כך עולה מדברים שאמר מנכ"ל החברה דורון גודר בראיונות שהעניק בסוף השבוע לעיתונות בינלאומית זרה.
 
ככל הנראה, בכוונת צים להפעיל במסגרת שירות זה שמונה אניות מכולה בעלות קיבולות של 10,000 TEU, כוונה שהוגדרה על ידי מומחים בענף הספנות הבינלאומית כצעד חסר תקדים.
 
שירות חדש זה יושק ככל הנראה שנה לאחר שצים צפוייה לסיים את שירות EWX (ר"ת East-West Express) שפעל בין נמלי אסיה ואירופה (צפוי להסתיים באמצע חודש דצמבר) ובמסגרתו פעלו 9 אניות מכולה בקיבולות של 4250 TEU ובמקביל צפוייה צים לסיים את חוזה ההתקשרות שלה לרכישת קיבולות הובלה על גבי האניות של ענקית הספנות הסינית צ'איינה שיפינג באזור סחר זה.
 
מנכ"ל חברת צים, דורון גודר, הגיב לדברים ואישר שבכוונת צים להשיק שירות זה באופן מלא ועצמאי, אך העיתוי להפעלתו תלוי במצב השוק. גודר אמנם לא נקב בתאריך לתחילת השירות, אך ההערכות מדברות על כך שהשירות ייחל לפעול ברבעון האחרון של 2009.
 
לחברות הספנות צים וצ'איינה שיפינג שורה של הסכמי שיתוף פעולה לרכישת קיבולות בשירותים הפועלים בקווי הסחר אסיה-אירופה ואסיה-ארה"ב חוף מזרחי ובהקשר זה ציין מנכ"ל צים כי לצ'איינה שיפינג לא תהיה מעורבות כלשהי בשירות החדש.
 
כאמור, צים צפוייה לסיים את שירות EWX באמצע חודש דצמבר והאניות שפעלו בקו זה, בקיבולות של 4250 TEU, יתגברו את קוי השירות אסיה-ארה"ב חוף מזרחי והשירות המשודרג בין אסיה ונמלי הגולף.
 
צבר ההזמנות של צים לאניות בסדר גודל של 10,000 TEU הינו מהגדולים בתחום. החברה צפוייה להצטייד בכ- 8 אניות בקיבולת 10,070 TEU ממספנות Hyundai במהלך התקופה שבין יוני 2009 ומאי 2010. בנוסף צים תצטייד באניות נוספות בנות 8200 TEU שככל הנראה ייכנסו לשירות בסחר הטרנספאסיפי.
 
מקורות בענף הספנות הגדירו את כוונתה של צים להשיק את השירות החדש בתקופה הקרובה כשאפתנית ואמיצה. מקור בכיר בענף הוסיף: "המהלך של צים בעיתוי הנוכחי מעט תמוה נוכח העובדה שחברות ספנות עסוקות בימים אלו בהפחתת קיבולות ובצמצום השירותים בסחר שבין אסיה ואירופה. כמובן", הוסיף אותו מקור בכיר, "צים ממקמת עצמה לטווח הארוך והיא מוכנה לספוג הפסדים בתקופה הקרובה מתוך הבנה שהשוק יתאושש במהרה בשלב מאוחר יותר".