עיתונות זרה: צים הפסידה עסקה בהודו לרכישת טרמינל מחברת ABG

כפי שפורסם בחודש אוקטובר האחרון צים התעניינה ברכישת טרמינל המכולות של החברה בכלכותה, אך ככל הנראה הפסידה את העסקה לחברת PSA


00:00 ,07.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

כפי שפורסם בחודש אוקטובר האחרון צים התעניינה ברכישת טרמינל המכולות של החברה בכלכותה, אך ככל הנראה הפסידה את העסקה לחברת PSA

על פי דיווחים בעיתונות זרה חברת PSA (Port of Singapore Authority), הנחשבת לאחת מחברות תפעול הנמלים הגדולות בעולם, רכשה 49% בחברת ABG Kolkota Container Terminal. ככל הנראה חברת הענק מסינגפור חתמה על הסכם לרכישת מניות בחברה נוספת של ABG– Kandala Container Terminal.
 
חברת ABG, שמשרדיה הראשיים שוכנים במומבאיי, מכרה לאחרונה 12% ממניותיה לחברת הנמלים של סינגפור (PSA) בסכום העולה על 12 מיליון שקל.
 
בחודש אוקטובר שעבר התפרסם בעיתונות המקומית בהודו כי חברת צים וחברת הספנות MSCמתעניינות ברכישת נתח ממניותיה של חברת ABG, אחת מחברות הספנות הגדולות בהודו אשר מפעילה מסופי מטען, עוסקת בתיקון אוניות, משכירה ומחכירה ציוד נמלים ומייצרת מנופים לנמלים.
 
על פי דיווחים אלה, החברה ההודית מעוניינת לגייס הון בשווי משוער של 500 מיליון דולר, וזאת לשם הרחבת פעילותה בתחום סקטור הנמלים וכן הרחבה בשווי של 75 מיליון דולר בפעילותה בתחום ייצור מנופים לנמלים.
 
מחברת צים נמסר בתגובה כי היא אינה נוהגת להתייחס בתקשורת לכל הקשור לפעולותיה העסקיות, אלא אם מדובר בנושאים המחייבים דיווח על ידי החברה לישראל, החברה האם של צים.