עיתונות זרה: סכסוך בין צים לסוכנות בפיליפינים

בעקבות החלטת צים לסיים את ההסכם עם הסוכנות המקומית שלה ב-30 השנים האחרונות, פנתה סוכנות Overseas לבית המשפט ותפסה כ-600 מכולות של החברה בנמל מנילה ודבאו. צים מערערת על התפיסה


00:00 ,24.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות החלטת צים לסיים את ההסכם עם הסוכנות המקומית שלה ב-30 השנים האחרונות, פנתה סוכנות  Overseas לבית המשפט ותפסה כ-600 מכולות של החברה בנמל מנילה ודבאו. צים מערערת על התפיסה
 
עיתונות זרה יודעת לספר על סכסוך שנתגלע בין חברת צים לסוכנות הימית שלה בפיליפינים חברת Overseas Freighters Shipping, אשר משרדה הראשי במנילה. הסכם ההתקשרות בין החברות נחתם בשנת 1978.
 
על פי הדיווחים, חברת צים סיימה את הסכם ההתקשרות מול הסוכנות לאור כישלונה של החברה המקומית לדאוג היטב לאינטרסים של צים, לשלם לספקים העיקריים בזמן ולדאוג לתעריפים הטובים ביותר עבור חברת הספנות.
 
החברה המקומית הגיבה על סיום החוזה בתביעה אזרחית לבית המשפט ובו דרישה לתשלום מיידי של 20 מיליון פזות פיליפיניות (כ-2.4 מיליון יורו), בקשה לנזילות החברה ופיצוי עבור נזקים שנגרמו לה עקב סיום בלתי הולם של הסכם ניהול הסוכנות.
 
בית המשפט המקומי במנילה הורה בתגובה לתביעה לתפוס רכוש של חברת צים – כ-385 מכולות בנמל מנילה וכ-190 מכולות בנמל Davao –רכוש המוערך בסכום של כ-9 מיליון יורו,
 
יש לציין כי חברת צים מערערת על "תפיסת הרכוש הנמהרת" כלשונה, ועל התערבות בית המשפט בנושא, וטוענת כי לבית המשפט אין כלל סמכות בעניין שכן בינה לבין החברה המקומית קיים הסכם על פנייה לבורר בכל סכסוך כלשהו הקשור לפעילות הסוכנות.
 
בנוסף טענה צים כי כוונתה של סוכנות Overseas למכור כ-30% מנתח בעלותה בסוכנות לחברת הספנות Liberty זרה לה והיא מכחישה כי בינה לבין הסוכנות הסכם ייצוג שנחתם לתקופה של 50 שנה.
 
צים מוסיפה וטוענת כי החברה המקומית הסתירה ממנה את פנייתה לבורר ב-1 באפריל ומאשימה את החברה המקומית בפנייה בלתי מוצדקת לבית המשפט בתביעה אזרחית על מנת להבטיח לעצמה פיצוי כספי.