עיתונות זרה: מארסק פיטרה את המנכ"ל ושכרה את מנכ"ל חברת קרלסברג

ג'ס סודרברג כיהן בתפקיד מנכ"ל מארסק מאז 1993. החברה דיווחה על ירידה של 23% ברווחים בשנה שעברה. המנכ"ל החדש ייכנס לתפקידו בדצמבר הקרוב


00:00 ,25.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ג'ס סודרברג כיהן בתפקיד מנכ"ל מארסק מאז 1993. החברה דיווחה על ירידה של 23% ברווחים בשנה שעברה. המנכ"ל החדש ייכנס לתפקידו בדצמבר הקרוב
 
על פי דיווחים של עיתונות זרה, AP Moller –Maersk, חברת הספנות הגדולה בעולם, פיטרה את מנכ"ל החברה ג'ס סודרברג (Jess Soederberg), בן 62, והחליפה אותו עם נילס סמדגאארד אנדרסון, בן 48, מנכ"ל חברת קרלסברג, וזאת לאחר ירידה של 23% ברווחים בשנה שעברה.
 
שני מנהלים בכירים נוספים בחברת מארסק הגישו את התפטרותם.
 
מנכ"ל מבשלות השיכר קרלסברג, נילס סמדגאארד אנדרסן (Nils Smedegaard Andersen), לוקח את המושכות מידיו של מר סודרברג אשר כיהן בתפקיד החל משנת 1993.

מר אנדרסן ניהל את חברת קרלסברג החל משנת 2001 כאשר ערך מניותיה של מבשלת השיכר הדנית יותר מהוכפל בתקופה של שנתיים בעוד מניותיה של חברת מארסק עלו ב-12% בתקופה המקבילה. יתרה מכך, רווחיה של חברת מארסק ירדו בשנתיים האחרונות בעוד המכירות עלו.
 
מחברת האנליסטים Alm Brand Henton בקופנהגן נמסר כי אנדרסון הוא בחירה מפתיעה, ולאו דווקא בחירה אידיאלית. בחברה הסבירו את ההפתעה מהבחירה בעובדה כי אנדרסון מגיע מרקע של קמעונאות ואילו חברת מארסק עוסקת בתחבורה ושינוע סחורות.
 
מר אנדרסן יחל את תפקידו בחודש דצמבר הקרוב וינהל חברה בשווי של 51.9 מיליארד דולר – פי חמישה משוויה של חברת קרלסברג.