עיתונות זרה: חברת אוורגרין תקטין צי אוניותיה ב-31 אוניות

החברה תצמצם את צי אוניותיה בשישית בשל תחזיות פסימיות על התאוששות הכלכלה העולמית. כיום יש לחברה מטייוואן, הנחשבת לרביעית בגודלה בעולם, כ-180 אוניות


00:00 ,09.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה תצמצם את צי אוניותיה בשישית בשל תחזיות פסימיות על התאוששות הכלכלה העולמית. כיום יש לחברה מטייוואן, הנחשבת לרביעית בגודלה בעולם, כ-180 אוניות
 
עיתונות זרה מדווחת כי חברת Evergreen Marine הודיעה כי בכוונתה לצמצם את גודל צי אוניות המכולה העולמי שלה בשישית, זאת במהלך ארבע השנים הקרובות שכן לדברי החברה היא אינה צופה סימנים ברורים של התאוששות כלכלית.
 
דוברת של החברה ממשרדיה בארה"ב ציינה בהודעה לעיתונות כי ברשות החברה 31 אוניות מכולה מסוג G ומסוג GX אשר ייעלמו בקרוב מצי האוניות שלה. הדוברת הוסיפה כי האוניות אשר נמצאות בבעלות החברה יועברו לגריטה בעוד האוניות החכורות יוחזרו לבעליהם עם תום תקופת החכירה.
 
חברת הספנות מטייוואן, אשר נחשבת לחברת אוניית המכולות הרביעית בגודלה בעולם, דיווחה ברבעון הראשון של השנה על הפסד של 83 מיליון דולר לאור המשבר הכלכלי העולמי. בכיר בחברה מסר כי בכוונת החברה למכור את המתכת  אשר יוותר מהאוניות לאחר פעולת הגריטה. יש לציין כי לחברת Evergreen יש כיום צי בעל כ-180 אוניות.
 
הבכיר, אשר סירב להזדהות בשמו, ציין כי ענף הספנות ניצב בפני אתגרים קשים מאוד בשל המשבר הכלכלי העולמי. לטענת הבכיר, חברות הספנות בנו אוניות רבות מדי בשנים 2007 ו-2008 וההיצע הקיים כיום בשוק מציב את הענף בפני שנה קשה מאוד – אולי הקשה ביותר עמה יתמודדו חברות הספנות.
 
אנליסטים ובכירים בחברת אוורגרין ציינו כי יהיה קשה לאמוד את הערך הכספי של האוניות אשר החברה תעמיד לגריטה, וזאת בשל תנודות בשוק המתכת מגריטה.