עיתונות זרה: ביטול הזמנת צים במספנות CSBC עלול לגרום להשבתת המספנה

בתחילת החודש הסכימה חברת המספנות הטייוואנית לבטל הזמנה של 6 אוניות בנפח 1,700 TEU שהתקבלה מחברת צים. על פי הדיווחים מחודש נובמבר הקרוב המספנה תושבת ל-20 חודשים


00:00 ,20.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בתחילת החודש הסכימה חברת המספנות הטייוואנית לבטל הזמנה של 6 אוניות בנפח 1,700 TEU שהתקבלה מחברת צים. על פי הדיווחים מחודש נובמבר הקרוב המספנה תושבת ל-20 חודשים
 
עיתונות זרה מדווחת כי מספנות CSBC מטייוואן תושבת מעבודה החל מחודש נובמבר 2009 לתקופה של 20 חודשים. זאת לאחר שהמספנה, הנחשבת לגדולה במדינה, הסכימה לבטל הזמנה של חברת צים לבניית שש אוניות בנפח של 1,700  TEU אשר היו אמורות להימסר לצים בשנת 2010. נזכיר כי בתחילת החודש הסכימה CSBC לבטל את ההזמנה בשווי של 220.4 מיליון דולר. על פי הסכם הביטול, חברת המספנות היתה אמורה לקבל סכום של 22 מיליון דולר - 10 אחוזים משווי העיסקה - כפיצוי על ביטול ההזמנה.
 
על פי דיווחים בעיתונות, ביטול ההזמנה עלול להשפיע על חוזים קודמים של המספנות עם לקוחות מקומיים כגון חברת יאנג מינג אשר עשויות לקבל את הזמנתן באיחור מסוים.
 
על פי הדיווחים, עובדי החברה חוששים מפיטורים או קיצוצים בשכרם ובדעתם לבקר את מטה החברה הראשי על מנת להפעיל לחץ על ההנהלה להימנע מצעדים כגון אלה.
 
על פי הדיווחים, נשיא CSBC, מר לי שין-שנג, הודה כי במספנות קילאנג (Keelung) קיים מספר מצומצם של הזמנות אך הוא ביקש מהעובדים לא להיכנס לפאניקה וציין כי יש עדיין עבודה רבה שיש לעשותה.
 
דובר סגן נשיא החברה ציין כי הוא מבין את דאגת העובדים אך ביקש להדגיש כי המצב אינו כה גרוע והוסיף כי החברה יכולה להשתתף במכרזים לעבודות ציבוריות על מנת להימנע מהפסדים. יחד עם זאת הוסיף דובר סגן נשיא החברה כי החברה אינה שוללת צעדי פיטורים או קיצוץ בשכר אם התנאים הכלכליים ימשיכו להתדרדר.
 
בשנת 2008 חברת CSBC דיווחה על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר. החברה בנתה בשנה זאת 16 אוניות למרות שהיא מסוגלת לבנות כ-18 אוניות בשנה.