עימותים אלימים בין נציגי התעשיינים לבין עובדי הנמל

מראשי הועדים המרכזיים בנמלים נמסר כי קיימת נחישות רבה להמשיך במאבק. מקור במשרד התחבורה ציין בתגובה כי השר ליברמן הודיע מפורשות על נכונותו להקפיא את ההחלטות החדשות אך ראשי הועדים לא מוכנים להכנס למו"מ, וזה מעיד לדבריו על חוסר רצון בהדברות


00:00 ,02.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בשערי נמל חיפה - עימותים אלימים בין נציגי התאחדות התעשיינים ובינהם מר עודד טירה, המפגינים במקום כנגד השובתים, לבין עובדי הנמל. ראשי הועדים עומדים להפגש היו בצהריים עם עמיר פרץ

מראשי הועדים המרכזיים בנמלים נמסר כי קיימת נחישות רבה להמשיך במאבק, אשר אמנם מוכנים לבוא ולהידבר עם שר התחבורה שהצהיר כי הוא מוכן לשבת ולפתוח במו"מ ללא שום תנאים מוקדמים, אך מסייגים דבריהם בכך שהם מוכנים להיכנס למו"מ בתנאי שהממשלה תצהיר שההחלטות מנובמבר 2001 שרירות וקיימות, וכל שאר ההחלטות בטלות. "במקרה כזה", אומר יצחק אהרון, מזכיר ועד טרנספורט בנמל חיפה, "נוכל לגמור תוך שעה ונגיע לסיכומים".

בשעות הלילה החל מר גמליאל חסון, עובד נמל אשדוד ומקורב לח"כ עומרי שרון, לקיים מגע ראשוני עם נציגים במשרד התחבורה במטרה להביא לפריצת דרך ותחילת מו"מ בין הצדדים. בנמל אשדוד מציינים שהוא היה אחד מאלה שהביאו להסכם שנחתם בנובמבר 2001. סמי פינטו, יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל אשדוד: "למה לא. כל אחד שיכול להביא לפריצת דרך – יבורך".

מזכיר אחד הועדים המרכזיים בנמל חיפה, אומר : "ניאבק עד חורמה באם לא ירדו מההחלטה החדשה בנושא השינויים המבניים. נחזור למשא ומתן בכל רגע שירצה שר התחבורה, בתנאי שיבוא בידים נקיות".

מקור במשרד התחבורה ציין בתגובה כי העובדה שהשר ליברמן הודיע מפורשות על נכונותו להקפיא את ההחלטות החדשות בהקשר לשינויים המבניים בנמלים מתוך מגמה לשבת ולדבר עם הועדים "עד שיצא עשן לבן", ולעומת זאת ראשי הועדים לא מוכנים להכנס למשא ומתן מוכיחה את חוסר רצונם בהידברות.

בתוך כך, הולכות ונשלמות ההכנות להסדרת קליטת אניות במספנות ישראל.