עידן עופר: "המצב בנמלים אינו יכול להימשך כך"

יו"ר חברת צים התייחס בכנס הלקוחות של החברה לרפורמה בנמלים ואמר כי "הרפורמה לא רק שלא הגשימה את מטרתה אלא הביאה למכה של עיצומים, שביתות ושירות גרוע בנמלי ישראל". דורון גודר, מנכ"ל צים: "אנו זקוקים לפיתוח נמלים מואץ כדי לתת שירות טוב יותר ולעמוד באתגרי הצמי


00:00 ,13.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר חברת צים התייחס בכנס הלקוחות של החברה לרפורמה בנמלים ואמר כי "הרפורמה לא רק שלא הגשימה את מטרתה אלא הביאה למכה של עיצומים, שביתות ושירות גרוע בנמלי ישראל". דורון גודר, מנכ"ל צים: "אנו זקוקים לפיתוח נמלים מואץ כדי לתת שירות טוב יותר ולעמוד באתגרי הצמיחה"
 
חברת צים ערכה ביום חמישי שעבר כנס לקוחות גדול באמפיתיאטרון קיסריה שמשך אליו כאלפיים איש למרות מזג האוויר הגשום. יש לציין כי בצים נערכו היטב לאפשרות של גשם ומטריות חולקו לכל מי שרצה להישאר יבש.
 
עידן עופר, יו"ר חברת צים, התייחס למזג האוויר וציין כי הסינים רואים בגשם ברכה וסימן למזל ואיחל לכל הנוכחים הרבה מזל. עופר גם התייחס בדבריו למצב העגום השורר בנמלים בחודשים האחרונים ולא חסך בביקורת. הוא ציין כי "המצב בנמלים בלתי נסבל".
 
עופר ביטא גם את מחשבותיו בנושא הרפורמה ואמר כי "הרפורמה, שהיתה אמורה להביא תחרות בנמלים ובעקבותיה לשיפור השירות ליצואנים, ליבואנים ולחברות הספנות לא רק שלא הגשימה את מטרתה אלא הביאה למכה של עיצומים, שביתות ושירות גרוע בנמלי ישראל – והפכה אותנו לבני ערובה". עופר ציין כי כרגע טרם ניתן לאמוד את הנזקים של החודשים האחרונים.
 
עופר ציין כי צים היא חברה טובה שהטיפול בלקוחות שלה עומד בראש מעייניה. "אנו יודעים לטפל במטעני הלקוחות ברמה הגבוהה ביותר" אמר עופר, "אבל גם 'סופרמנים' כמונו אינם יכולים לעבוד מול נמלים שאינם מתפקדים".
 
עופר התייחס בדבריו גם לצוות ההיגוי שהוקם לאחרונה על ידי שר התחבורה, וציין "אינני יודע עם הצוות יצליח במשימתו - אבל ברור לי שלאורך זמן המצב בנמלים אינו יכול להימשך".
 
דורון גודר, מנכ"ל חברת צים, התייחס אף הוא בדבריו למצב בנמלי ישראל. "הסחר הישראלי גדל ומתפתח, צים גדלה ומתפתחת – גם הנמלים צריכים לגדול ולהתפתח באותו קצב. אנו מנסים לראות את העולם דרך עיני הלקוחות שלנו כדי לתת שירות טוב יותר. אנו זקוקים שהנמלים יראו את העולם העסקי שלהם – גם, לא רק- דרך העיניים של צים כחברת הספנות הגדולה הפועלת בישראל, וכמובן, דרך עיני כל המשתמשים שכן אנו זקוקים לפיתוח נמלים מואץ כדי לתת שירות טוב יותר ולעמוד באתגרי הצמיחה".
 
גודר הדגיש כי הוא מקווה שהאפיזודה של ששת החודשים האחרונים - בה כמעט כל מי שהיתה לו נגיעה בתובלה ימית סבל קשה – לא תחזור על עצמה.

מנכ"ל צים סיפר על תוכניות החברה לעתיד וחשף כי על פי תחזיות החברה המחזור שלה הולך להגיע בשנת 2010 לסכום של 6 מיליארד דולר – כפול ממחזור החברה כיום. הרכש של 12 אוניות ענק חדשות בנפח 8,000 TEU ו-10,000 TEU ורכישה מוקדמת יותר של אוניות קטנות יותר, ציין גודר, אמור להכפיל את כושר ההובלה של החברה עד שנת 2010, תאריך היעד לסיום שלב א' בתוכנית הפיתוח של החברה.
 
גודר ציין כי צים היא חברה בינלאומית שמנוהלת מישראל וממוקדת בישראל והדגיש את האחריות שחשים מנהלי החברה לסחר הישראלי.  לשם כך, ציין גודר, "נזדקק לעזרה מהנמלים".
 
שאול רמון, מנהל אזור ישראל בחברת צים, התייחס בדבריו להליך שדרוג המערכות הממוחשבות של החברה וציין כי צים נמצאת עכשיו בתהליך דרמטי בכל נושא מערכות ה-IT שאמור לתת ללקוחותיה מערכות מידע ממוחשבות מהמתקדמות בעולם.