עונת הקרוזים של 2007 הסתיימה עם הכנסות של 10 מיליון שקל

לאחר שבע שנות היעדרות בשל המצב הביטחוני בישראל חזרו אוניות הקרוזים לפקוד את חופי ישראל. 13,300 תיירים ו-6,820 אנשי צוות ביקרו בישראל והפגינו שיעור השתתפות גבוה במיוחד בסיורים ברחבי הארץ


00:00 ,10.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שבע שנות היעדרות בשל המצב הביטחוני בישראל חזרו אוניות הקרוזים לפקוד את חופי ישראל. 13,300 תיירים ו-6,820 אנשי צוות ביקרו בישראל והפגינו שיעור השתתפות גבוה במיוחד בסיורים ברחבי הארץ
 
8 אניות קרוזים פקדו את חופי ישראל השנה לאחר היעדרות של 7 שנים. כל האוניות עגנו הן בנמל חיפה והן בנמל אשדוד, למעט אוניה אחת אשר עגנה בנמל חיפה בלבד.
 
איתן איוון, מנהל מחלקת הקרוזים בא.מ.א ספנות, המייצגת חברות קרוזים בינלאומיות בישראל, מציין כי לשני הנמלים גם יחד נכנסו 13,300 תיירים ו-6,820 אנשי צוות ובסך הכל 20,120 תיירים ואנשי צוות. התיירים הגיעו באניות של החברות האמריקאיות "הולנד אמריקה" ו"פרינסס קרוז".
 
לדברי איוון, "ההצלחה בשנה החולפת הביאה להכפלת מספר האניות שיגיעו לישראל בעונת 2008 וכבר קיבלנו מועדי הגעה לשנת 2009. הנתונים מדברים בעד עצמם והם פועל יוצא של המאמצים שהשקיע משרד התיירות כמו גם תרומתם המכרעת של מינהל האוכלוסין ומשטרת ישראל. אנו גאים לעמוד מאחורי פריצת הדרך שהושגה לאחר שבע שנות הפסקה ושמחים שאחוז אחד מכלל התיירות לישראל הגיע באמצעותנו וזאת ב-8 אניות בלבד. נפעל עם אגף השיווק במשרד התיירות להגביר את הפעילות ולהביא חברות קרוזים נוספות לארץ".
 
איוון מספר כי אומדן ההכנסות משמונה האניות עמד על כ-10 מיליון שקל. הוא מספר כי תייר אחד בודד שהגיע מיוון הוציא ביום סיורים בישראל כ-140 אלף שקל. "התייר, בעל דרכון יווני, שהגיע לישראל על גבי אניית התענוגות רויאל פרינסס, ערך מסע קניות בישראל בשווי של 140 אלף שקל ביום אחד בלבד. האנייה הגיעה לנמל חיפה במסגרת הפלגה שערכה בנמלי הים התיכון, בתום יום הסיורים בישראל פנו התיירים לקבל החזרי מע"מ עבור רכישותיהם בארץ ואז התברר היקף רכישותיו העצום של התייר".
 
מחברת א.מ.א ספנות נמסר עוד כי כל ההפלגות שבהן נכללה ישראל היו מלאות חצי שנה מראש. רק אנשי צוות ספורים נותרו על האניות בשעה שהן עגנו בנמלי ישראל, כל יתר הנוסעים ואנשי הצוות יצאו לטיולים בכל רחבי הארץ. לשם השוואה, בנמלים אחרים שיעור ההשתתפות בטיולים עומד על כ-50% אחוז בלבד. 
 
לדברי איוון, למינהל האוכלוסין במשרד הפנים, משטרת ישראל ומשרד התיירות היה תפקיד מכריע בהצלחת חידוש ההפלגות לישראל. משטרת ישראל שיגרה את שוטרי משטרת הגבולות לחו"ל וערכה את ביקורת הגבולות על האנייה במהלך ההפלגה לארץ.
 
תחום הפלגות הנופש נמצא במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות וזוכה לפופולאריות הולכת וגוברת בתעשיית התיירות העולמית. במשרד התיירות החליטו למקד מאמצים בתחום זה על מנת להעלות את ישראל על מפת הקרוזים הבינלאומית. בחודש מרץ הקרוב תשתתף ישראל לראשונה בתערוכת "סי טרייד" במיאמי שהיא תערוכת תיירות הקרוזים הגדולה בעולם.