עוזני, ערב הנחת אבן הפינה לנמל הכרמל: נמל חזק בעל יכולת התפתחות מקרין על שגשוגה של חיפה והפריפריה

עוזני: חיפה, תושביה וערי הפריפריה אמורים ליהנות מתנופת הפיתוח של הנמל וכי ההשקעות של מאות מיליוני השקלים אמורים לתת זריקת מרץ לכלכלה המקומית


00:00 ,25.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר יתקיים טקס הנחת אבן הפינה לנמל הכרמל בנוכחות מאות מוזמנים ובראשם שר התחבורה- מאיר שיטרית, מנכ"ל המשרד- בן ציון סלמן, יו"ר חנ"י- דן תיכון ומנכ"ל החברה- עמוס רון, ראש העיר יונה יהב ובכירים נוספים.
 
עמוס עוזני, מנכ"ל החברה, ציין שהערכות לטקס נמצאת בשלבים האחרונים והוא אמור להיות יריית הפתיחה בתהליך ארוך ומורכב בו ייהפך הנמל לנמל מודרני בעל יכולת תחרות מול הנמלים הגדולים באגן הים התיכון. "ההחלטה להגדיל את שטח הרציפים בנמל הינה החלטה נכונה אך היא מחייבת הערכות אף בצד של העורף היבשתי ושטחי האחסון" ממשיך ומסכם המנכ"ל.
 
לדבריו, נמל חיפה, שלו יתרונות גיאוגרפיים וימיים מוכחים נאלץ להתמודד עם מחסור בעורף תפעולי, מחסור המעיק ומונע המשך גידול ופיתוח. הוא ציין שנמל הכרמל פותר חלק מהבעיה, אך עדיין על הרשויות ועל חברת נמלי ישראל לדאוג לכך שהנמל יזכה לרצף טריטוריאלי ולהגדלת השטחים העורפיים שלו.
 
"כפתרון בודקת חברת הנמל אפשרות למציאת שטחים עורפיים אף באזור גוש דן, כל זאת בכדי לשפר את יכולת התחרות מול האחרים. הרכבת, יחד עם גורמים נוספים ועורף יבשתי במרכז הארץ יכולים לעזור", אמר עוזני.
 
עוזני הדגיש שחייבים להסתכל על הנמל בפריזמה של תכנון רב שנתי, תוך הבט ראשוני של מאמץ והשקעות מואצות בכדי להשלים פערים. לדבריו, חיפה, תושביה וערי הפריפריה אמורים ליהנות מתנופת הפיתוח של הנמל וכי ההשקעות של מאות מיליוני השקלים אמורים לתת זריקת מרץ לכלכלה המקומית. "התוכניות לקירובו של הנמל לעיר בהיבט התרבותי עשויים אף להגדיל את חשיבותו במרקם היומיומי של הנמל בחיי העיר, תושביה והאזור".
 
הוא ציין שנמל חזק, שעובד בשיתוף פעולה עם הקהילה, מבטיח שגשוש ויש ללמוד מההרמוניה השרויה בין נמלים בעולם לבין הרשויות למשל כמו ברוטרדם, שם קיימת אינטראקציה מופלאה בין העיר לנמל. "שיתוף הפעולה עם עיריית חיפה יכול להבטיח מסלול מהיר יותר להתפתחות הנמל ולאחריו התפתחות העיר והצפון", מסכם עמוס עוזני.