עוזני: מגעים עם העובדים לתפעול הנמל 24 שעות ביממה

מנכ"ל חברת נמל חיפה אישר אתמול את המגעים עם נציגות העובדים בנוגע להפעלת הנמל 24 שעות ביממה. סיפר על רכש מתוכנן של 28 מנופים ועל מו"מ מתקדם עם חברת החשמל


00:00 ,20.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת נמל חיפה אישר אתמול את המגעים עם נציגות העובדים בנוגע להפעלת הנמל 24 שעות ביממה. סיפר על רכש מתוכנן של 28 מנופים ועל מו"מ מתקדם עם חברת החשמל
 
מנכ"ל חברת נמל חיפה עמוס עוזני דיבר בנאומו לרגל טקס הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה בנמל חיפה על תוכניות הנמל לחודשים הקרובים ואף סקר את ההתפתחויות האחרונות בנמל. עוזני טען כי לפי דעתו גם התרומה ה"צנועה" של נמל חיפה במהלך תקופת מלחת לבנון השניה – 30% מיכולתו בימים כתיקונים - עזרה מאוד לתפעולו של נמל אשדוד שאלמלא פעילות חיפה היה בוודאי נסתם לחלוטין, וציין את פעילותם המסורה של העובדים בנמל.
 
עוזני אישר את דבריו של דוד פרץ, יו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, בדבר מגעים עם נציגות העובדים לגבי הפעלת הנמל במשך 24 שעות. עוזני אישר כי זו המטרה הסופית ואמר כי יש סיכוי גבוה שהנמל יעבור בשלב ראשון לעבודה של 23 שעות ובהמשך ל-24 שעות ביממה. 
 
עוזני סיפר בנוסף על השקתה של מערכת תפעול חדשה ומתקדמת לניהול, ה-ERP (ר' ידיעה נפרדת), אותה הגדיר עוזני כ"בסיסית מאוד, ובעלת השלכות על טיב הניהול, הדיאלוג עם הלקוחות, שליטה על מערך התפעול והתמחור". עוזני סיפר כי גם מערכת ה-TOS נמצאת בשלבי השקתה האחרונים ותהיה פעילה לקראת ינואר-דצמבר וכי לשתי המערכות תהיה "השפעה מהותית" על ניהול התפוקות בנמל. הוא הוסיף כי ייבוש נמל הכרמל קרוב לסיום וכי העבודה על ערוגות B ו-C עומדת להתחיל לאחר שההכנות נמצאות בשיאן.  

עוזני הזכיר בדבריו את כוונות ההתרחבות של הנמל וציין את עסקת הרכש עם חברת שמן וציין בנוסף כי מתקיים משא ומתן מתקדם עם חברת החשמל בנוגע לרכישת שטחיה בנמל. הדבר יוסיף שטח רב לאחסנה, ציין עוזני.
 
עוזני ציין כי חברת נמל חיפה מתכוונת לרכוש בקרוב "עד 28 מנופים. חלקים גשרים, חלקם שערים גדולים וחלקם שערים בינוניים".
 
עוזני ציין חברת נמל חיפה עוברת בימים אלו "שינויים בתרבות הארגון" ועל "מהפך גדול". עוזני ציין כי הוא וחברי ההנהלה מתכוונים להעלות את רף הניהול בחברה ו"להקים 'חברת מופת' בכל הפרמטרים עם Benchmark (אמת מידה) מול השווקים, ועם Benchmark בכלים ניהול יים".