עודד פלר: המגזר העסקי בצפון מבקש עדיפות לנמל חיפה

נשיא לשכת המסחר והתעשייה של חיפה והצפון אמר את הדברים במהלך כנס לציון 85 שנה ללשכת המסחר חיפה והצפון, והדגיש כי אישורו תקציב של 800 מיליון שקל המיועד לפיתוח התשתית הנמלית בחיפה הינו גורלי עבור האזור


00:00 ,27.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשייה של חיפה והצפון אמר את הדברים במהלך כנס לציון 85 שנה ללשכת המסחר חיפה והצפון, והדגיש כי אישורו תקציב של 800 מיליון שקל המיועד לפיתוח התשתית הנמלית בחיפה הינו גורלי עבור האזור
 
כנס העסקים של לשכת המסחר והתעשייה של חיפה והצפון התקיים השנה בסימן 85 שנה ללשכת המסחר חיפה והצפון אך קשה היה להתעלם מלחמת לבנון השנייה והשפעתה על פיתוח פרויקטים והקצאת תקציבים לאזור.
 
לכנס העסקים אשר התקיים אתמול במסגרת האסיפה הכללית ה-59 של לשכת המסחר והתעשייה הגיעו למרכז הקונגרסים בחיפה כ-1,200 חברי לשכה אשר התכבדו בנוכחותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, ראש עיריית חיפה יונה יהב ונהנו מהופעה אמנותית של דוד דאור ומארוחת ערב מלאה.
 
עודד פלר, נשיא לשכת המסחר והתעשיה של חיפה והצפון, פנה בדבריו אל ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שנכח בקהל וביקש ממנו רק בקשה אחת בשם אנשי העסקים של הצפון: המשך פיתוחו של נמל חיפה והעברת תקציב אשר הובטח לו במהלך השנה הקרובה – סך של 800 מיליון שקלים שיבטיחו את המשך פיתוחו של הנמל ובעקבותיו – את כל אזור חיפה וסביבותיה.

פלר קרא לממשלה להתחיל בכך שיפסיקו ביטול והקפאה של פרויקטים שכבר אושרו וקודמו – כמו הקמת שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, כביש עוקף קריות והרחבת הרשת המסילתית בצפון. ועוד לפני הכל – לאשר לאלתר את ההשקעה של 800 מיליון דולר בהרחבת נמל חיפה, השקעה שאינה באה כלל מתקציב המדינה:
"מכל הנושאים, הפרויקטים, וההקצבות אנו - המגזר העסקי – מבקשים עדיפות לבקשה אחת בלבד - נמל חיפה. עתידו של העוגן האמיתי – תרתי משמע - של צפון המדינה יעמוד בימים אלה בפני הכרעה של ממשלת ישראל  - האם תקציב של חברת נמלי ישראל של 800 מיליון המיועד לתשתית הנמלית החל מ-2008 ועד 2015 יבוא לכאן, לנמל חיפה? מבחינתם של חיפה והגליל זו הכרעה גורלית של ממש. המנוף הכלכלי של האזור חייב להתרחב. הוא אינו נותן מענה נאות לתנועת הסחורות המתפתחת והרחבתו הנוכחית היא תוכנית מקוצצת של שלב ראשון. מעט מדי, מאוחר מדי".
 
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מסר בכנס כי עיריית חיפה כבר אישרה תוכניות בניין עיר למלונאות, במסגרתן ייבנו בחיפה 1,700 חדרי מלון, בנוסף ל-1,400 הקיימים. הוא ציין עוד השקעה של 62 מיליון ₪ בפארק ביו-טק שיוקם מול מת"מ במבואות חיפה ואמר כי המרכזים החדשים של אינטל, גוגל וג'נרל אלקטריק המוקמים והמתוכננים בחיפה, יביאו עוד כ-4,000 מקומות עבודה לעיר. 
 
ראש הממשלה אהוד אולמרט דיווח לנוכחים כי המדינה תשקיע סכום של 5.5 מיליארד שקל באזור הצפון וחיפה בחמש השנים הקרובות בפיתוח תשתיות תחבורה.
 
אולמרט מסר כי על פי החלטת הממשלה תקבל חיפה מעמד של אזור פיתוח א' למפעלי תיירות. בתוכנית שיווק לחיפה והכרמלים ובפיתוח תשתיות לתיירות בחיפה יושקעו 30 מיליון ₪. במסגרת התוכנית הייעודית שהוכנה לעיר תסווג חיפה כאזור עדיפות לאומית ב' למפעלים עתירי טכנולוגיה (הייטק). במפעלים כאלה יושקעו גם 9 מיליון שקל מתקציב מרכז ההשקעות. בחיפה יושקעו 40 מיליון שקל בהקמת מגה-חממה ובה עד 120 חברות הזנק ש/ינצלו את הקרבה למרכזי הידע הטכנולוגי ותיצור מנופים חדשים לתעשיית ההייטק, שתיהנה גם ממעמד אזור הפיתוח. בשיקום אזורי התעשיה והמסחר בצ'ק פוסט ומתחם רחוב השיש יושקעו 40 מיליון שקלים. לעיריית חיפה יוקצו 9.9 מיליון שקל בקידום העסקים הקטנים והבינוניים על ידי ירידים לשיווק ותמיכה במט"י יושקעו 2 מיליון ₪. חיפה תשולב גם בתוכנית "שמים את הלב בצפון" לתגבור כיתות לימוד וצוותי ייעוץ בבתי הספר. סך כל ההשקעות המתוכננות לחיפה מסתכם ב-121 מיליון שקלים
 
ראש הממשלה הוסיף כי אין לו ספק כי השקעות נוספות בתעשייה, בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח ובעסקים קטנים הם מקור לחיזוקה של חיפה וכל סביבתה.