עודד טירה: ההצטיידות של צים באניות חדשות תסייע בהגברת כושר התחרות של המגזר העסקי בישראל

טירה טוען כי ללא ההצטיידות ב-12 האוניות הללו, חברת צים לא תוכל לשרת כיאות את סחר החוץ הישראלי אשר עלול להיות תלוי בידי זרים


00:00 ,08.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עודד טירה: החלטת צים להצטייד ב-12 אוניות חדשות בשווי של כ-820 מליוני דולרים, תסייע להגביר את כושר התחרות של המגזר העסקי מול סין והמזרח הרחוק - בשווקים באירופה ובארה"ב; קורא לשר התחבורה ולשר התמ"ת לתמוך בגלוי בהחלטה זו.

החלטת צים להצטייד ב-12 אוניות חדשות בשווי של כ-820 מליוני דולרים - מתוכן 8 ישראליות, תסייע להגביר את כושר התחרות של המגזר העסקי בישראל ותשרת באופן יעיל את סחר החוץ שלה. שכן הצטיידות זו תאפשר לחברת צים נפח הובלה גדול יותר ומהירות הגעה גבוהים יותר ליעדים בעולם. כך טוען עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים.

במכתב אל שר התחבורה, מאיר שטרית ואל שר התמ"ת ומ"מ מקום רוה"מ, אהוד אולמרט קורא טירה לשניים לתמוך באופן גלוי בהחלטת צים להגדיל את הרכש שלה.

טירה טוען כי ללא ההצטיידות ב-12 האוניות הללו, חברת צים לא תוכל לשרת כיאות את סחר החוץ הישראלי אשר עלול להיות תלוי בידי זרים. לדעתו, הצטיידות זו תחזק את תשתית הספנות הישראלית ותאפשר לשרת את המגזר העסקי באופן יעיל, מהיר, גמיש ובהיקף הנדרש. תוך הגעת המטענים במועדם, במחיר סביר ועדיף ובהיקף ההולך וגדל .

נשיא התאחדות התעשיינים מציין כי הגעת מטענים במועדם, מהווה היום יתרון חשוב על פני התחרות מסין ומארצות המזרח הרחוק, בשוקי העולם, באירופה ובארה"ב.