עוברים לרווח: קבוצת AP Moller – Maersk מדווחת על רווח של 639 מיליון דולר ברבעון

זאת לעומת הפסד של 373 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2009. רווחי הקבוצה מפעילות המכולות הגיעו ל-168 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד של 581 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מנכ"ל הקבוצה: מצפים כי 2010 תסתיים ברווח טוב


00:00 ,13.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לעומת הפסד של 373 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2009. רווחי הקבוצה מפעילות המכולות הגיעו ל-168 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד של 581 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מנכ"ל הקבוצה: מצפים כי 2010 תסתיים ברווח טוב
 
קבוצת AP Moller –Maersk דיווחה על התוצאות הכספיות של הקבוצה עבור הרבעון הראשון של שנת 2010 לפיו הכנסות הקבוצה עלו ב-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועמדו על 13.2 מיליארד דולר – זאת לעומת הכנסות של כ-11 מיליארד דולר אשתקד.
 
רווחי הקבוצה במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל-639 מיליון דולר, זאת לעומת הפסדים של 373 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. הקבוצה ציינה כי העלייה בהכנסות נובעת מעליית מחירי הדלק, עליית תעריפי הובלה למכולות וכן עלייה במספר המכולות המובלות.
 
מנכ"ל הקבוצה, נילס אנדרסן, ציין כי הקבוצה צופה כי פעילות המכולות שלה תסתיים ברווח בתום 2010, והוסיף כי הקבוצה ממשיכה לשפר את התחרותיות שלה והיא מוכנה לנצל את ההזדמנויות שעולות בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. "הפעילות בשווקים השתפרה והמאמצים שלנו נושאים פרי. אנו מצפים לרווח טוב יותר לעומת תחזיות קודמות שדיברו על רווח צנוע".
 
פעילות המכולות של הקבוצה הכניסה לקבוצה סכום של 5.749 מיליארד דולר, שיפור לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד בה הכניסה פעילות המכולות 4.661 מיליארד דולר לקבוצה. כמו כן, הקבוצה מדווחת כי היא שינעה במהלך הרבעון הראשון 1.8 מיליון FFE (מכולות 40 רגל), זאת לעומת 1.5 מיליון FFE ברבעון המקביל אשתקד.
 
רווחי הקבוצה מפעילות המכולות עמדו על 168 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד של 581 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
 
הקבוצה מציינת כי תעריפי ההובלה עלו בהתאם לעלייה בביקוש וירידה בנפח האוניות המוצע וכי המחיר הממוצע להובלת מכולת 40 רגל עמד על 2,863 דולר – עלייה של 18% לעומת המחירים ברבעון המקביל אשתקד. הקבוצה מציינת עוד כי הנפחים המובלים בקווי הסחר העיקריים בין אסיה ואירופה עלו ב-16% ברבעון הראשון של השנה לעומת נתוני הרבעון המקביל בשנת 2009, בעוד הנפחים בקווי הסחר המשניים של החברה עלו ב-15%.
 
הקבוצה ציינה עוד כי בשל חוזים לטווח ארוך הסחר בנתיבי הטרנס-פסיפי הקבוצה ספגה הפסדים, אך ציינה כי לקראת חידוש החוזים ב-1 במאי השנה קיים שיפור ניכר בתעריפים ובכמויות המשונעות.
 
הקבוצה דיווחה עוד כי למרות השיפור הכללי במצב יש צורך בניהול הדוק של הנפחים המוצעים ללקוחות וציינה כי במהלך הרבעון הראשון היא השביתה את פעילותן של 17 אוניות בנפח כולל של 72 אלף TEU, החזירה 3 אוניות שהיו בחכירה לבעליהן, ואף גרטה שתי אוניות מכולה ישנות בשל דאגה לאיכות הסביבה. כמו כן, במהלך הרבעון הראשון הקבוצה קיבלה לידיה 2 אוניות חדשות בנפח כולל של 5,000 TEU.
 
על פי נתוני הקבוצה, עם סיום הרבעון הראשון של השנה מנה צי הקבוצה 539 אוניות מכולה בנפח כולל של 2.1 מיליון TEU מתוכן 250 אוניות שהינן בבעלות החברה ו-289 שהן אוניות חכורות.