עובדי צים הקימו מטה מאבק להצלת החברה

יו"ר מועצת עובדי צים, אבי שטרית, קרא לממשלה להתערב במשבר הפוקד את צים, וזאת מתוקף מניית הזהב שנמצאת בידי המדינה. ציין: העובדים מוכנים לתרום מיליוני שקלים מכיסם כדי לסייע בחילוץ החברה מהמשבר


00:00 ,14.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת עובדי צים, אבי שטרית, קרא לממשלה להתערב במשבר הפוקד את צים, וזאת מתוקף מניית הזהב שנמצאת בידי המדינה. ציין: העובדים מוכנים לתרום מיליוני שקלים מכיסם כדי לסייע בחילוץ החברה מהמשבר
 
לעיני מאות מעובדי חברת צים הודיע אתמול יו"ר מועצת עובדי החברה, אבי שטרית, על החלטת ועד העובדים להקים מטה מאבק מיוחד שיפעל במשך 24 שעות ביממה בתקופה הקרובה, עד אשר בעלי המניות של החברה לישראל יקבלו החלטה להזרים סך של 350 מיליון דולר לחברת צים על מנת להצילה. אסיפת בעלי המניות מתוכננת להתקיים ב-14 באוקטובר.
 
במהלך טקס הרמת כוסית לרגל ראש השנה שהתקיים אתמול בבניין צים בחיפה נטלו חלק יו"ר החברה לישראל, עידן עופר, מנכ"ל צים, רפי דניאלי, מזכיר איגוד קציני הים, אבי לוי, יו"ר מועצת העובדים, אבי שטרית, מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן ואורחים רבים נוספים.
 
בדבריו בטקס הזכיר אבי שטרית כי עובדי צים זיהו את המשבר הכלכלי העולמי שפקד את ענף הספנות כבר באמצע שנת 2008, תקופה בה נכנסו למשא ומתן עם ההנהלה על מנת לצמצם בהוצאות החברה. ואכן, במרץ 2009 נחתם הסכם קיבוצי מיוחד שקבע כי קרוב ל-100 עובדים יפרשו מהחברה מרצון ויתר העובדים ויתרו על תנאי שכר והטבות סוציאליות בשווי כולל של כ-20 מיליון שקל.
 
לאחר מכן, ציין שטרית, כאשר התברר גודל המשבר, העובדים נדרשו להיכנס למשא ומתן נוסף עם ההנהלה, אשר נמצא על סף סיום בימים אלה ממש. את המו"מ מלווים רפי מסט ואבי וייסנד מההסתדרות במרחב חיפה.
 
שטרית ציין כי במסגרת המשא ומתן דורשת הנהלת החברה לפטר עשרות עובדים נוספים וכן לבצע צמצום נוסף  בעלויות השכר ובתנאים הסוציאליים של העובדים - גם הפעם בשווי של כ-20 מיליון שקל בשנה. אבי שטרית ציין ועד העובדים אינו מסכים, לפי שעה, לפיטורי עובדים והמשא ומתן נמשך.
 
שטרית הזכיר בנאומו את התרומה הגדולה של משפחת עופר להצלת צים. "דווקא בימים טרופים אלה חשוב לציין את תרומתה הגדולה של משפחת עופר, שבראייתה העתידית את התפתחות משק הספנות, וכוונותיה הטובות, לא היססו להשקיע בצים וגם כיום הם בין המשפחות היחידות במשק שמוכנות להכניס יד לכיס הפרטי שלהם כדי להציל את החברה".
 
יו"ר מועצת עובדי צים פנה במהלך הטקס לחברי הממשלה וביקש מהם כי יתערבו מיידית במשבר הפוקד את חברת צים, וזאת מתוקף מניית הזהב שנמצאת בידי המדינה. "אסור לכולם לשכוח שצים היא עדיין חברת הספנות הלאומית של מדינת ישראל. כאשר המדינה נמצאת במשבר, כל חברות הספנות האחרות בורחות מישראל ורק אנחנו נשארים. כך היה גם המצב במהלך מלחמת לבנון האחרונה, כאשר אנחנו המשכנו לעבוד תחת מטר של טילים והאוניות של צים היו היחידות אשר פקדו את נמלי ישראל".