עובדי נמל פיראוס חזרו לעבודה מלאה

היום נודע כי עובדי נמל פיראוס הפסיקו הבוקר את השביתה בנמל וחזרו לעבודה סדירה. העובדים הכריזו כי הם משהים את כל העיצומים והשביתות לתקופה של שמונה ימים ובמקביל מנהלים העובדים מו"מ עם הממשלה בתקוה למצוא פתרון לבעיה.


00:00 ,30.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

היום נודע כי עובדי נמל פיראוס הפסיקו הבוקר את השביתה בנמל וחזרו לעבודה סדירה.

העובדים הכריזו כי הם משהים את כל העיצומים והשביתות לתקופה של שמונה ימים ובמקביל מנהלים העובדים מו"מ עם הממשלה בתקוה למצוא פתרון לבעיה.
 
כזכור, עובדי נמל פיראוס מנהלים מזה זמן מה מאבק, המלווה בשביתות ועיצומים לסירוגין, במחאה נגד כוונת ממשלת יוון להשלים את תהליך הפרטת הנמל, שהחל כבר באוגוסט 2003 אז עברו 25.5% מהבעלות לציבור ומניות הנמל נסחרות בבורסה היוונית מאז. עוד טוענים העובדים כי הם נאבקים לשם שמירת זכויותיהם הלגיטימיות ונגד נסיון הממשלה לפגוע בהם.
 
בשבוע שעבר היה נדמה כי הושג הסכם אך, לטענת העובדים התערבותו של שר המסחר היווני ורצונו לפתוח מחדש את הדיון טירפד את החתימה על הסכם שהיה מביא לסיום הסכסוך.
עובדי הנמל תובעים כי שר המסחר היווני יתמוך בהסכמות שכבר התקבלו בין האיגודים המקצועיים ובין רשות נמל פיראוס, כולל הכרה במעמד העובדים לא כעובדים זמניים, עמדה שכבר התקבלה על ידי רשות נמל פיראוס ומהווה תנאי הכרחי בהסכם עם העובדים.
 
נכון לעכשו, וכפי שנמסר הבוקר, העבודה בנמל פיראוס מתנהלת כסידרה.