עובדי נמל אשדוד לא עובדים שעות נוספות

החל מאתמול, מאז משמרת ב', מסרבים עובדי נמל אשדוד לעבוד שעות נוספות ; עמוס רון: במידה והעובדים לא יחזרו לעבודה מלאה תשקול הרשות החזרת העבודה לסדרה באמצעות הליכים משפטיים


00:00 ,19.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החל מאתמול, מאז משמרת ב', מסרבים עובדי נמל אשדוד לעבוד שעות נוספות ; עמוס רון: במידה והעובדים לא יחזרו לעבודה מלאה תשקול הרשות החזרת העבודה לסדרה באמצעות הליכים משפטיים

החל מאתמול, מאז משמרת ב', מסרבים עובדי נמל אשדוד לעבוד שעות נוספות. כזכור, כבר ביום חמישי שעבר הזהירו ועדי הנמלים באשדוד כי במידה ורשות הנמלים והאוצר לא יפתרו את סוגיית השכר לעובדים שצברו ותק ("דרגת צינור"), הרי שהם לא יתייצבו למו"מ על הרפורמה בנמלים והם אף ינקטו בצעדים.

"אנו עובדים עם כח האדם הקיים והעומד לרשותנו. אנו לא מוסיפים ולא גורעים. במקום שהעובדים יקבלו פרס על תפקודם, הרי שבאים אנשים מהאוצר מתעללים בהם ופוגעים להם בשכר. לזה אנו לא מוכנים", אמר אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד.

אלון חסן ציין כי רשות הנמלים לא עושה את תפקידה שכן, לדבריו, חסרים בין 150 ל- 200 עובדים שצריך לקלוט לעבודה בנמלים, אך הרשות לא מגייסת עובדים חדשים. חסן מציין כי המשמעות היא שעובדי הנמל לא יוצאים לחופשות ובקושי יכולים לתפקד בשל המחסור החמור בכח האדם. הוא הביא כדוגמא את מתקן התפזורת בנמל שם, לדבריו, כבר למעלה משנה וחצי, חסרים עשרים עובדים שמהווים קצת למעלה מ- 50% מהמכסה הרצוייה.

חסן ציין כי עובדי הנמל ימשיכו בסירובם לעבוד שעות נוספות עד שרשות הנמלים והאוצר יקלטו עובדים נוספים ויפתרו את כל הבעיות הקימות בנמל ובכללן נושא הסכמי השכר ומתן הדרגות לעובדים ותיקים (מה שמכונה בפי עובדי הנמלים "דרגת צינור").

בהקשר למו"מ שיתקים מחר ומחרתיים ציין חסן כי עובדי הנמלים אינם מתכוונים להתייצב מחר לשיחות עד שיוסדר נושא ה"דרגות".

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, התיחס לנושא העיצומים וציין כי "עד לרגע זה לא קיבלנו הסבר מתקבל על הדעת לעיצומים שנוקטים עובדי נמל אשדוד, ואנו רואים בהם עיצומים פראיים". רון מסר שהודיע לשלמה שני, ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות כי במידה והעובדים לא יחזרו לעבודה מלאה תשקול הרשות החזרת העבודה לסדרה באמצעות הליכים משפטיים .