עובדי התפעול בנמל אשדוד פתחו אתמול בעיצומים המתבטאים בירידה בתפוקות

למרות הכחשות מפורשות של ראשי הוועדים בנמל אשדוד, הרי שהחל מאתמול בבוקר בשעה 6:30, נוקטים עובדי התיפעול של נמל אשדוד בעיצומים, המתבטאים בירידה מכוונת בתפוקות. מנהל הנמל, מר שאול רותם, פנה עוד אתמול בשעות הבוקר בכתב ובעל פה להסתדרות על מנת שתמנע את המשך העי


00:00 ,17.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
"לא נתנו שום הוראה לאף עובד להוריד תפוקות. יחד עם זאת, אני לא אשם אם לעובדים אין מוטיבציה", אמר אחד מראשי הועדים בנמל

למרות הכחשות מפורשות של ראשי הוועדים בנמל אשדוד, הרי שהחל מאתמול בבוקר בשעה 6:30, נוקטים עובדי התיפעול של נמל אשדוד בעיצומים, המתבטאים בירידה מכוונת בתפוקות. מנהל הנמל, מר שאול רותם, פנה עוד אתמול בשעות הבוקר בכתב ובעל פה להסתדרות על מנת שתמנע את המשך העיצומים ושתחייב את העובדים לחזור לעבודה תקינה. בפנייותיו, ציין מנהל הנמל כי מהלך זה מתנהל בניגוד מפורש לפסיקת ביה"ד הארצי לעבודה.

"לא נתנו שום הוראה לאף עובד להוריד תפוקות. יחד עם זאת, אני לא אשם אם לעובדים אין מוטיבציה", אמר אחד מראשי הועדים בנמל. לדבריו, העובדים בנמלים מתוסכלים מכך שלמרות השיחות שקיימו עם הנהלת הרשות, בוחרת, לדבריו, הרשות להיתלות בתרוץ שהאוצר לא מאשר הסכמים אלו ובכך להפר את ההסכמים שנחתמו עוד בנובמבר 2001 ובכך לפגוע בשכרם ובתנאי העסקתם.

מר שאול רותם, מנהל הנמל, מסר כי הנהלת הנמל מגנה את ההתנהגות הבלתי אחראית, לדבריו, של הוועדים וכי הוא רואה בחומרה רבה את הפרת הצו של ביה"ד הארצי לעבודה. גינוי זה מתעצם על רקע העובדה שבימים אלו מתנהל משא ומתן עם נציגי הוועדים, נציגי האוצר, והנהלת הרשות להסדרת נושאים שונים, הוסיף מר רותם.

עמוס רון מנכ"ל רשות הנמלים אמר בתגובה כי אין מקום לצעדים חד צדדיים כלשהם במהלך המשא ומתן. לדבריו, עיצומים אלו הם בנושאים שהינם אמורים להיפתר במסגרת המשא ומתן על השינוי המבני.

הרקע לכל המחלוקת החל שלשום בבוקר, אז שיגרו ראשי הוועדים בנמלים מכתב אל הנהלת רשות הנמלים ובו טענו כי ההחלטות שקיבל האוצר הביאו לפגיעה בשכרם ובתנאי העסקתם של עובדים רבים בנמלים וזאת למרות שהדבר עומד בניגוד להסכם ההתייעלות שנחתם בנובמבר 2001, עם שרי האוצר והתחבורה דאז.

במכתבם, ציינו ראשי הוועדים כי רשות הנמלים מעכבת את קידומם של עובדים, מפרה הסכמים חתומים עם מנהלי עבודה, לא ממלא תקנים במינהל, קולטת עובדים ללא תקנים וללא מכרז.

"את הנהלת רשות הנמלים יותר מעניין נושא התיאגוד ולכן היא מרשה לעצמה להפר הסכם חתום שלנו. אנו מכבדים הסכמים ככתבם וכלשונם ובפרט הסכמים שנחתמו באישור הממשלה", אמר סמי פינטו, מזכיר ועד תפעול בנמל אשדוד.
מחר, יום חמישי, צפוייה להתקיים פגישה בין נציגי המשא ומתן ושם יועלו המחלוקות החדשות.