עובדי הנמלים: האוצר מנסה לגרור את העובדים לשביתה

עובדי הנמלים פנו לחברי ועדת הכספים וציינו את תדהמתם נוכח העובדה, שלדעתם, משרד האוצר עושה את כל המהלכים שביכולתו על מנת שתתרחש שביתה – שבה הם כלל לא מעוניינים ; האוצר: ויהיה ויפתחו העובדים בשביתה, בניגוד לפסיקת בית המשפט, תדע המדינה להיערך


00:00 ,01.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לא נשחק לידי "מדליקי הגפרורים מהאוצר", כתבו עובדי הנמלים בפניה לחברי ועדת הכספים ; האוצר בתגובה: ויהיה ויפתחו העובדים בשביתה, בניגוד לפסיקת בית המשפט, תדע המדינה להיערך בהתאם על מנת למזער את הנזק ליבוא וליצוא של סחורות מהמדינה ואליה ואת הפגיעה במשתמשים ובאזרחים

"עובדי הנמלים בישראל מרגישים חובה ואחריות כלפי מקום עבודתם ומבינים את חשיבותם העצומה לכלכלת מדינת ישראל. עם זאת, לצערנו, בימים האחרונים מנסים גורמים במשרד האוצר לעורר פרובוקציות תקשורתיות בניסיון לגרור את העובדים לשביתה" ,כתבו עובדי הנמלים בפניה לחברי ועדת הכספים.

במכתבם ציינו עובדי הנמלים את תדהמתם נוכח העובדה, שלדעתם, משרד האוצר עושה את כל המהלכים שביכולתו על מנת שתתרחש שביתה – שבה הם כלל לא מעוניינים. "הנפגעים היחידים מהשביתה יהיו ציבור העובדים והגורמים המשתמשים בתובלה הימית – התעשינים, היצואנים והחקלאים", נכתב.

עוד נכתב כי בפעולות אלו, שר האוצר, המתהדר בכך שהוא פועל לטובת כלכלת ישראל, מנסה ביודעין לגרום לפגיעה משמעותית ביכולת הסחר של המדינה.

"הכוונות לעודד חקיקה חד צדדית, מבלי שיוסדרו לחלוטין נושא שמירת הזכויות והאיתנות הפיננסית של הנמלים, אינה תורמת אף היא לפתרון ההסכם. נראה, כי ההתלהמות של הימים האחרונים מצד משרד האוצר מונעת מכך שרק אם תתרחש שביתה, יוכלו להצדיק את הרפורמה בפני חברי הכנסת", כתבו.

את מכתבם סיימו העובדים בציינם כי הם לא ישחקו לידיהם של "מדליקי הגפרורים מהאוצר", והוסיפו כי "לעובדים יש כנראה אחריות הרבה יותר גדולה למשק הישראלי מאשר לאלו המתיימרים לייצג את טובתו בסיסמאות חלולות".


להלן תגובת דובר האוצר:
מאז שעבר החוק לשינוי מבני בנמלי הים בקריאה ראשונה בכנסת בחודש אוקטובר, מנסים במשרד האוצר לקדם משא ומתן ולהגיע להסכם עם עובדי הנמלים. למרות שהובטחו כל זכויות התעסוקה והפניה של העובדים כמו גם האיתנות הפיננסית של החברות בחרו העובדים להכשיל שוב ושוב את המשא ומתן ולשמר את המונופול בנמלים.

גם פסיקה של בית הדין הארצי לעבודה העלתה: העובדים קיבלו את הזכויות המגיעות להם ומשרד האוצר אכן ניסה בתום לב להגיע להסכם. אי לכך ולאור זאת שהעובדים הכשילו את המשא ומתן, פסק בית המשפט כי הוא מונע מהעובדים לשבות.

מקץ חודשים בהם כאמור לא הגיעו הצדדים להסכמה החליטה המדינה, בהסכמתו ובתמיכתו של ראש הממשלה כי יש להביא את הרפורמה לחקיקה שתוביל לתחרות בנמלים לטובת כלל האזרחים.

ויהיה ויפתחו העובדים בשביתה, בניגוד לפסיקת בית המשפט, תדע המדינה להיערך בהתאם על מנת למזער את הנזק ליבוא וליצוא של סחורות מהמדינה ואליה ואת הפגיעה במשתמשים ובאזרחים.