עבודות העפר בשטח ה"טלפורט" באשדוד לבחינת מבקר המדינה

דן תיכון העביר בשעתו למבקר המדינה דו"ח פנימי של חנ"י שבדק התקשרות ללא מכרז לביצוע עבודות עפר וכריית חול באשדוד. היום אישר דירקטוריון חנ"י להעביר למבקר המדינה את הדוח להשלמת הבדיקה; עמוס רון בירך על ההחלטה. ייצא בשבוע הבא לחופשה לקראת פרישה


00:00 ,09.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

דן תיכון העביר בשעתו למבקר המדינה דו"ח פנימי של חנ"י שבדק התקשרות ללא מכרז עם חברת בוסטיקו לביצוע עבודות עפר וכריית חול. היום אישר דירקטוריון חנ"י להעביר למבקר המדינה את הדוח להשלמת הבדיקה;עמוס רון, מנכ"ל חנ"י, שייצא בשבוע הבא לחופשה לקראת פרישה, בירך על ההחלטה
 
דירקטוריון חברת נמלי ישראל בראשות אבי ירושלמי קיים היום דיון בהחלטות ועדת הביקורת של הדירקטוריון בנושא דו"ח הביקורת לעניין ההתקשרות לביצוע עבודות עפר וכריית חול ב"שטח הטלפורט" באשדוד. הדירקטוריון החליט לאשר את המלצות ועדת הביקורת ולהעביר את דו"ח הביקורת להמשך טיפולו של מבקר המדינה, מבלי שנדונו המלצות הביקורת הפנימית בנושא.
 
כזכור, בחודש ינואר השנה, במסיבת עתונאים מיוחדת שכינס דן תיכון, בה הוא הודיע על כוונתו להתפטר מתפקידו כיו"ר חנ"י, הוא חשף את דבר קיומה של טיוטת דוח ביקורת בנושא התקשרות לביצוע עבודות עפר, כריית עודפי עפר וחול ויישור קרקע בשטח "הטלפורט" באשדוד. טיוטת הדוח דנה בחברת בוסטיקו בע"מ שעסקה בקריית חול באשדוד, מבלי שהיה הליך מכרז, בעבודה בהיקף של מליוני שקלים.
 
יש לציין שבין תיכון לעמוס רון, מנכ"ל חנ"י, קיימת מערכת יחסים עכורה מזה תקופה ארוכה ובאותה מסיבת עתונאים ציין תיכון שבשל חומרת הממצאים, העוסקים בין השאר בהתנהלותו והתנהגותו של עמוס רון כמנכ"ל חנ"י / רשות הנמלים, הוא סבר שטיוטת הדוח חייבה אותו לפעול על פי סעיף 35 (א) לחוק החברות הממשלתיות. אותו סעיף קובע שבמידה ויו"ר דירקטוריון מגלה שלכאורה מתקיימת בחברה בה הוא מכהן כיו"ר פגיעה בחוק או בטוהר המידות, עליו להביא את הענין ללא דיחוי לידיעת השרים, מבקר המדינה והרשות. וכך אכן עשה תיכון בנושא.
 
רון הגיב בשעתו על דו"ח הביקורת ואמר שמדובר בדו"ח מקומם ומגמתי, שנערך באופן רשלני ומוטב היה אילו לא היה מוגש כלל. הוא גם ציין שלא ברור מדוע המבקר מצא לנכון לקיים בדיקה כה מקיפה של התקשרות דחופה לכריית חול, שנערכה בהתאם לנוהלי רשות הנמלים בשנת 2003 ואין לה כל נגיעה לענייניה של חנ"י כיום. "הדוח הנדון נכתב בשפה קשה ומתלהמת והוא רצוף בקביעות ופרשנויות מרחיקות לכת, שאין ביניהן ובין העובדות דבר וחצי דבר", אמר אז מנכ"ל חנ"י.
 
בישיבת הדירקטוריון שנתקיימה היום הגיעו הדירקטורים למסקנה שלא ניתן להפיק מסקנות על סמך דו"ח הביקורת הפנימי ומאחר והנושא כבר הועבר לבדיקת מבקר המדינה, יש לאפשר למבקר המדינה להשלים את ההליך. עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, ציין שהוא הצטרף ליוזמה להעביר את השלמת הבדיקה למבקר המדינה והוא מברך על הצד. "למעשה זאת יוזמה שלי, כי רציתי שהנושא ייבדק עד תום", אמר.
 
 
עמוס רון ייצא לחופשה לקראת פרישה
 
דירקטוריון החברה, קיבל את בקשתו של עמוס רון, מנכ"ל החברה, בהמשך לבקשותיו הקודמות, לצאת לחופשה בעוד שבוע, עד לפרישתו מהחברה, ובמקביל להתחיל בתהליך בחירת מנכ"ל לחברה, בהתאם להחלטות הדירקטוריון מיום 16 פברואר 2006. שלמה בריימן, שנמצא בימים אלו בחו"ל, צפוי לחזור בתחילת השבוע הבא ולכהן כמ"מ מנכ"ל חברת נמלי ישראל עד לבחירת מנכ"ל לחברה.
 
"בכוונתי לצאת לחופשה, בתוך שבוע, לאחר ארבע שנות עבודה רצופה. כל חברי הדירקטוריון, למעט דן תיכון, שיבחו אותי על עבודתי ותרומתי לקידום נושאי הרפורמה ופיתוחה של חנ"י ", סיכם ואמר רון.