״דאלי מארסק״ תצא מנמל בולטימור לטובת תיקונים

שלושה חודשים לאחר התרסקות אניית המכולות ״דאלי״ לתוך גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור, האנייה תעזוב את נמל בולטימור ולצאת לעבודות תיקונים בנורפוק, וירג׳יניה כשעליה צוות מינימלי. בית המשפט התיר לשמונה אנשי צוות לחזור לביתם אך שאר אנשי הצוות יישארו בארה״ב


09:53 ,23.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

12 שבועות לאחר התרסקות אניית המכולות ״מארסק דאלי״ לתוך גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור, האנייה  אמורה לעזוב את נמל בולטימור ולצאת לעבודות תיקונים בנורפוק, וירג׳יניה כשעליה צוות מינימלי. 

 

בית משפט אישר לשמונה אנשי צוות לחזור הביתה, אך יחד עם זאת שאר הקצינים שהיו על האנייה ימשיכו להתגורר בארה״ב עקב ההתדיינות המתמשכת סביב התאונה. השוהים יועברו לבתי מלון או דירות ויסייעו לחקירת האירוע. 

 

עורכי הדין של עיריית בולטימור עשו מאמצים למנוע מאנשי הצוות של ספינת המכולות דאלי לעזוב את ארה״ב עקב ההליכים המשפטיים המתמשכים הקשורים לאירוע. הצוות, שהגיע מהודו וסרי לנקה, נשאר על הספינה מאז ההתרסקות ב-26 במרץ, שגרמה למותם של שישה אזרחים אמריקאים שעבדו על הגשר בזמן התאונה. 

 

הצוות המשפטי של העירייה טוען כי עדויות הצוות חיוניות להתדיינות אזרחית מתמשכת כדי לברר מי אחראי לעלויות ולנזקים הנובעים מהאירוע.

 

התביעה האזרחית בנוגע לאסון הקטלני הושקה על ידי הבעלים והמנהלת של האנייה, גרייס אושן ו-Synergy Marine, שני תאגידים מסינגפור, במאמץ להגביל את אחריותם המשפטית מהאסון. בתגובה, העיר בולטימור הגישה תביעה נגד שתי החברות באפריל, בטענה לרשלנות במתן אפשרות לאנייה לצאת מנמל בולטימור למרות שהיא מודעת לבעיות החשמל שלה.

 

דו״ח ראשוני של הלשכה הלאומית לבטיחות בתחבורה על האסון חשף כי האנייה חוותה שני הפסקות חשמל שעות ספורות לפני היציאה ממסוף הימי סיגירט. לאחר מכן, האנייה איבדה שוב כוח חשמלי והנעה כשהיא התקרבה לגשר, מה שהוביל להתנגשות בגשר, מה שגרם לחלקים ממנו להתמוטט ולחסום את הכניסה לנמל בולטימור.

 

העירייה דורשת לקיים משפט ומבקשת מבית המשפט המחוזי של מרילנד בארה״ב להטיל אחריות מלאה על בעלי האנייה לקריסה של הגשר.

 

נכון לעכשיו, אניית המכולות דאלי עוגנת בטרמינל הימי של סיגירט, שם היא נמצאת לאחר שהוצפה מחדש ב-20 במאי. עם זאת, יציאתה לעבודות תיקונים נקבעה באופן טנטטיבי ליום שישי הקרוב.