תעשיית הקרוזים: לא עוד פקידות ביבשת אסיה

חברות הקרוזים מבטלות פקידות בנמלי שנחאי, הונג קונג וסינגפור, מבטלות הפלגות באזור ומשנות את לוחות הזמנים שלהן על מנת להימנע מאזורים בעלי סיכון לחולים בנגיף הקורונה


13:45 ,16.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מצוקתה של אניית הנוסעים העוגנת בנמל יוקוהומה ביפן ועליה למעלה מ-200 חולים במחלת הקורונה, האנייה Diamond Princess, והסירוב שקיבלה אניית נוסעים מפוארת נוספת מחמישה נמלים נוספים, האנייה MS Westerdam - למרות שאין עליה חולים מוצהרים בקורונה – גרמה להבנה בקרב בכירים בתעשיית הקרוזים כי יש להימנע מפקידות בנמלי יבשת אסיה.

 

במסגרת זאת, מספר רב של הפלגות תענוגות באזור מבוטלות בעוד אלה שכבר הפליגו מקבלות מסלולי הפלגות חדשים בעודם מדלגים על עצירות מתוכננות בסין, הונג קונג וסינגפור.

 

הרשויות בווייטנאם סירבו ביום שישי האחרון את כניסתן של שתי אניות נוסעים בעודן מצהירות כי הן אינן מעוניינות בכניסת הנגיף לארצן.

 

חברת רויאל קאריביאן ביטלה עד כה 18 הפלגות בדרום מזרח אסיה, וזאת לאחר שביטלה שמונה הפלגות נוספות לסין בשבוע שעבר. בכך הצטרפה החברה לחברה הבולטת בתחום, Carnival Corp, והזהירה כי הרווחים לשנה זו צפויים להיפגע בשל המגיפה.

 

ריצ׳רד פיין, מנכ״ל רויאל קריביאן, אמר כי ״חשוב שכל ארגון ינהג באחריות. אנחנו כבר נקטנו בצעדים אגרסיביים למזעור הסיכון באמצעות מגבלות עלייה בפנימיות ושינוי מסלול של ההפלגות שלנו״.

 

הנגיף דמוי שפעת הרג עד כה 1,380 בני אדם כאשר מספר החולים המדווח עד כה מגיע ל-63 אלף, רובם ככולם בסין - מקור המגיפה.

 

האיגוד הבינלאומי לקרוזים ציין כי יבשת אסיה מהווה רק כ-10% מתעשיית הקרוזים הגלובלית.

 

יחד עם זאת קיים חשש בקרב בכירי תעשיית הקרוזים כי הכותרות השליליות שנוצרו בגלל מצבה של ״אניית הקורונה״, וכן סירוב הכניסה של אניית קרוזים נוספת, כאמור, יאפילו על כלל הענף כולו.

 

על פי הפרסומים ובכדי למנוע מצב זה, גם רויאל קריביאן וגם קרניבל הציגו אמצעי בטיחות מוגברים כגון שלילת עלייה לאנייה של נוסעים שעברו דרך סין, הונג קונג ומקאו בשבועיים האחרונים, ביצוע בדיקות בריאותיות בגדר חובה עבור נוסעים שנמצאים בקבוצות סיכון בשל היסטוריית הנסיעות שלהם ועוד.