תעריפי ההובלה הימית מוסיפים לצנוח

נתוני מדד SCFI מצביעים על ירידה כוללת של 1.4% בשכלול דמי ההובלה בכל אזורי הסחר, בשבוע שעבר בהשוואה לשבוע שקדם לו. בסחר שבין אסיה ואירופה נרשם שיא שלילי של 540$ ל- TEU ולטענת אנליסטים, הירידות המתמשכות ברמת דמי הובלה הינן תוצאה ישירה של מאבק הניתש בין המוב


00:00 ,21.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

דמי ההובלה בסחר שבין נמלי אסיה ואירופה הוסיפו לרדת בשבוע שעבר לשיא שלילי של 540$ ל- TEU – ירידה של 5.8% מהשבוע שקדם לו. כך עולה מנתוני מדד SCFI (בשמו המלא: Shanghai Containerised Freight Index).

לטענת אנליסטים במשרד החכירות הבריטי GFI, הירידה בגובה דמי ההובלה בכל אזורי הסחר העיקריים הופכת את האפשרות למיזוגים בין מובילים ימיים לאפשרות סבירה עוד יותר.

"המדדים באזורי הסחר העיקריים ממשיכים לצנוח, בה בשעה שקולותיהם של המובילים הימיים הגדולים בדבר מיזוגים בענף, הופכים חזקים יותר ויותר. הירידות המתמשכות ברמת דמי הובלה הינן תוצאה ישירה של מאבק הניתש בין המובילים הימיים על נתח השוק", ציינו אנליסטים ב- GFI.

עוד עולה מנתוני מדד SCFI כי גם בסחר אסיה-ים תיכון חלה ירידה של 4.76% ברמת דמי ההובלה לכדי 768$ ל- TEU.

גם בסחר שבין אסיה לארה"ב הוסיפו המחירים לרדת. מהנתונים עולה כי דמי ההובלה הממוצעים בסחר שבין אסיה לחוף המערבי של ארה"ב ירדו ב- 1.4% לכדי 1460$ למכולת 40 רגל ואילו מ/אל נמלי החוף המזרחי של ארה"ב דמי ההובלה ירדו לרמה של 2626$ למכולת 40 רגל - ירידה של 3.1%.

מהמדד עולה כי בשבוע שחלף חלה ירידה כוללת של 1.4% בשכלול דמי ההובלה בכל אזורי הסחר.