במגזר הספנות צופים את היעלמות האוניות בעלות קיבולת של 4,000-5,000 TEU, המהוות 16% מסך השוק הגלובלי, עם השלמת עבודות ההרחבה בתעלת פנמה ב-2015, לאור הכנסת אוניות מסוג טריפל אי.
ברבעון הראשון של 2014 נשלחו 19 אוניות בטווח הקיבולת לגריטה, בהשוואה לשבע אוניות ברבעון הראשון ב-2013 ואחת ב-2012. על פי יועצים ימיים, מספר זה יילך ויגדל עם התקרב מועד סיום העבודות.
לדברי משרד היועצים הימיים Drewry, נכון לאמצע חודש אפריל, השביתו חברות הספנות 34 אוניות בטווח הקיבולת הנ"ל, בהשוואה ל-40 אוניות בתחילת השנה.
נכון לעכשיו, מפליגות 140 אוניות בטווח הקיבולת 4,000-5,000 TEU בתעלת פנמה במסגרת קווי הסחר אסיה-נמלי החוף המזרחי של ארצות הברית ו-58 אחרות מפליגות במסגרת קווי הסחר אירופה-נמלי החוף המערבי ודרום אמריקה.
בנוסף מפליגות 377 אוניות בטווחי הקיבולת ואינן חוצות את תעלת פנמה.