תעלת סואץ: העובדים זכו לתוספות שכר

נראה כי הסתיימה מחאת העובדים ברשות תעלת סואץ וחברות הבת שלה לאחר שראש רשות תעלת סואץ הגנרל ימיה אחמד עלי פאדל הביע נכונות לשפר את תנאי השכר של העובדים


00:00 ,24.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

האם הגיע הקץ למחאת העובדים ברשות תעלת סואץ וחברות הבת שלה? ראש רשות תעלת סואץ, הגנרל ימיה אחמד עלי פאדל, נכנס לעובי הקורה ונפגש עם נציגות של העובדים המקיימים עיצומים ומחאות מזה כחודשיים בדרישה לשיפור תנאי השכר.

 

בתום הפגישה הודיע פאדל על נכונותו להעניק לעובדי התעלה מענק עידוד בגובה שלושה חודשי שכר בשנה, להגדיל את התוספת עבור מאמץ ב-100% ולהעלות את דמי האש''ל ל-10 לירות מצריות לארוחה. שאר דרישות העובדים המתייחסות לקיצורי פז''מ, העסקה ישירה על ידי רשות התעלה ועוד, נדחו עד לחקיקת חוק חדש לתעלת סואץ על ידי המועצה הצבאית העליונה במצרים. נזכיר כי 10,000 איש לערך עובדים ברשות תעלת סואץ ובשבע חברות הבת שלה.

 

בתוך כך, 38 אוניות חצו את התעלה אתמול, יום שבת ה-23 ביולי והן נשאו מטען כולל של 2.542 מיליון טון. 19 אוניות חצו את התעלה במסגרת השיירה מהים התיכון לים האדום ומטענן הכולל 1.137 מיליון טון, כאשר הגדולה בהן היא מכלית הנפט ALORAIQ הנושאת את דגל מלזיה ומטענה 140 אלף טון. מהכיוון השני חצו את התעלה 19 אוניות אשר נשאו מטען כולל של 1.368 מיליון טון, כאשר הגדולה שבהן היא מכלית הנפטCRANI COLAR  המניפה את דגל מלזיה ומטענה 100 אלף טון.